شناسهٔ خبر: 67826326 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعتبار ۵ ساله گذرنامه‌های زیارتی اعتبار ۵ ساله گذرنامه‌های زیارتی

رئیس اداره مهاجرت فراجا از اعتبار ۵ ساله گذرنامه زیارتی خبر داد و گفت: اگر خانمی یک بار اذن همسر را برای دریافت گذرنامه بین‌المللی گرفته باشد؛ دیگر برای دریافت گذرنامه زیارتی نیازی به اذن همسر ندارند.

صاحب‌خبر -

کشتکار رئیس اداره مهاجرت فراجا در برنامه رادیویی روی خط باشید گفت: با توجه به حضور عاشقان ابا عبدالله حسین (ع) پلیس گذرنامه اقدام به صدور گذرنامه زیارتی کرد. این گذرنامه‌ها به مدت ۵ سال اعتبار دارند و طی سال نیز قابل استفاده هستند.

وی ادامه داد: امسال تمام مراحل فقط به شکل اینترنتی و در سامانه پلیس من است.

به گفته رئیس اداره مهاجرت فراجا، بانوان برای اخذ گذرنامه بین‌المللی و خروج از کشور طبق قانون نیاز به اذن همسر دارند. اما اگر خانمی یک بار این اذن همسر را برای دریافت گذرنامه بین‌المللی گرفته باشد؛ دیگر برای دریافت گذرنامه زیارتی نیازی به اذن همسر ندارند.

وی افزود: طی دو سال گذشته با توجه به خیل عظیم علاقه‌مندان به سفر اربعین برچسب استفاده می‌شد، اما امسال این کار صورت نمی‌گیرد و افراد باید گذرنامه زیارتی دریافت کنند.

در بخش دیگری از این برنامه لشگری شهردار ضیا آباد به تشریح عملیات‌های عمرانی این شهر پرداخت.

لشگری گفت: در بخش عمرانی اتفاقات خوبی افتاده و زیر سازی برای کوچه‌ها انجام شده است و طرح مطالعاتی اگو انجام شده و تا ۵۰ روز آینده مناقصه آن برگزار می‌شود.

وی افزود: سعی کرده ایم آب شرب را برای فضای سبز استفاده نکنیم.

به گفته شهردار ضیا آباد، پارک ۱۱ هکتاری کوثر به سیستم آبیاری نوین مجهز و توسعه پارک ساحلی نیز در دستور کار قرار داده شده است و برای یک بوستان دیگر در حال رایزنی جهت دریافت زمین هستیم. لشگری گفت: امیدواریم امسال طرح تفضیلی ابلاغ شود با وجود ایرادات می‌خواهیم آنچه در گذشته مردم از آن بهره می‌بردند احیا شود. 

لشگری گفت: اسم شهر ضیا آباد در طرح نهضت ملی مسکن درج نشده بود، اما بعد از رفع این مشکل زمینی تغییر کاربری داده شده و به هرکسی که شرایطش را داشته واگذار شده است. برای این طرح زمین و متقاضی به اندازه کافی وجود دارد. 

وی افزود: سعی می‌کنیم خدمات به گونه‌ای باشد که شهروندان از عدالت شهری برخوردار باشند.

نظر شما