شناسهٔ خبر: 67814691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سرهنگ نودهی؛

چاپ ۵۰۰۰۰۰ جلد گذرنامه از ابتدای محرم/ روش‌های اخذ گذرنامه

تسنیم

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با بیان اینکه از ابتدای محرم تعداد ۱۳۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی چاپ شده است، گفت: در واقع می‌توان گفت بیش از ۵۰۰ هزار جلد گذرنامه (بین‌المللی و زیارتی) از ابتدای محرم تا کنون چاپ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزرش مشرق، سرهنگ امید نودهی؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با درخواست از مردم برای مراجعه سریع‌تر به منظور تعیین تکلیف گذرنامه‌های منقضی شده اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی سالانه تعداد زیادی از زائران اباعبدالله(ع) به عتبات عالیات سفر می‌کنند و متاسفانه در دقیقه ۹۰ به فکر تمدید گذرنامه‌ها هستند و کار را با مشکل مواجه می‌کند؛ به همین منظور از مردم درخواست می‌کنم تا سریع‌تر برای تعیین تکلیف گذرنامه‌هایشان اقدام کنند.

اعلام ۳ روش برای ثبت درخواست گذرنامه

وی افزود: امسال برای دریافت گذرنامه (بین‌المللی و زیارتی) نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد می‌توانند آنلاین درخواست صدور و یا تمدید گذرنامه را ثبت کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه بیان کرد: افراد می‌توانند از سه طریق برای تمدید یا صدور گذرنامه اقدام کنند؛ به همین منظور اپلیکیشن "پلیس من"، سایت "سخا" و دفاتر پلیس +۱۰ در خدمت شهروندان هستند.

سرهنگ نودهی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا نیاز هست برای پیگیری و یا ثبت درخواست به ادارات پلیس گذرنامه مراجعه کنند، گفت: به هیچ عنوان نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد می توانند تمام مراحل صدور تا مشکل ایجاد شده برای صدور گذرنامه را آنلاین و از روی سایت پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته اگر یک هفته تا ۱۰ روز از ثبت درخواست گذرنامه گذشته است و هنوز گذرنامه برای فرد ارسال نشده، افراد می‌توانند به ادارات پلیس گذرنامه مراجعه کنند.

زنان برای دریافت "گذرنامه زیارتی" نیازی به اذن همسر ندارند

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا بیان کرد: بانوان برای اخذ گذرنامه بین‌المللی و خروج از کشور طبق قانون نیاز به اذن همسر دارند، اما اگر خانمی یک بار این اذن همسر را برای دریافت گذرنامه بین‌المللی گرفته باشد؛ دیگر برای دریافت گذرنامه زیارتی نیازی به اذن همسر ندارند.

سرهنگ نودهی ادامه داد: در واقع پلیس گذرنامه بررسی می‌کند و اگر مرد رضایت خود برای چاپ گذرنامه و خروج از کشور همسرش را پس نگرفته باشد، این گذرنامه زیارتی را برای خانم چاپ می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر خانمی در گذشته گذرنامه بین‌المللی نداشته باشد و اکنون بخواهد گذرنامه زیارتی بگیرد باید حتما اذن همسر را برای دریافت این گذرنامه داشته باشد، گفت: تنها زنانی می‌توانند بدون اذن مجدد همسرانشان گذرنامه زیارتی بگیرند که در گذشته همسر آنها یک بار رضایت داده باشد و در ادامه هم این رضایت را پس نگرفته باشد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: اعتبار گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله است و افرادی که سال قبل گذرنامه زیارتی دریافت کرده‌اند همچنان می‌توانند از این گذرنامه‌ها استفاده کنند.

چاپ ۱۳۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی از ابتدای محرم

سرهنگ نودهی با اشاره به عملکرد پلیس گذرنامه در راستای چاپ گذرنامه اظهار کرد: از ابتدای محرم تعداد ۱۳۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی چاپ و تحویل پست داده شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای محرم بیش از ۴۰۰ هزار جلد گذرنامه بین‌المللی چاپ شده است، گفت: در واقع می‌توان گفت بیش از ۵۰۰ هزار جلد گذرنامه (بین‌المللی و زیارتی) از ابتدای محرم تا کنون چاپ شده است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا خاطرنشان کرد: افراد دقت کنند که امسال برچسب اعتبار برای گذرنامه‌های منقضی شده صادر نمی‌شود و دولت عراق اعلام کرده است که پذیرش زائر تنها به وسیله گذرنامه بین المللی و زیارتی انجام می‌شود.

سرهنگ نودهی ادامه داد: پس افرادی که سال گذشته با برچسب و لیبل تمدید اعتبار به زیارت رفتند امسال برای تمدید یا دریافت گذرنامه اقدام کنند .

وی اضافه کرد: در حال حاضر از لحظه‌ای که برای تمدید و یا صدور گذرنامه اقدام می‌شود تا لحظه‌ای که گذرنامه به دست افراد می‌رسد یک بازه ۳ تا ۵ روزه زمان لازم است؛ اما در برخی از شهرها و استان‌ها که از مرکز دور هستند امکان دارد ۲۴ ساعت هم طی مسافت به آن ۳ تا ۵ روز بخورد و کمی طولانی‌تر شود.

نظر شما