شناسهٔ خبر: 67826244 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رشیدی: ما برای نسل جدید فوتبال جاده صاف‌کن بودیم/ قرارداد میلیاردی می‌بندند و نمی‌دانند چند صفر دارد!

پیشکسوت استقلال گفت: نسل ما برای نسل الان جاده صاف‌کن بود و توانستیم با کمترین دستمزدها افتخارات زیادی کسب کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، منصور رشیدی دروازه‌بان و مربی سابق استقلال که سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را به همراه تیم ملی در کارنامه دارد، از وضعیت قراردادهای نجومی فوتبال در این روزها و بی‌توجهی به پیشکسوتان استقلال گلایه‌مند است. او صحبت‌های جالبی را درباره نقل و انتقالات استقلال با خبرنگار ما انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

فعالیت‌های نقل و انتقالاتی استقلال را چه‌طور می‌بینید؟

 در انتقالات چند بازیکن ایرانی گرفته شد اما دو بازیکنی که از بوسنی جذب شدند، شناحته شده نیستند. اما نمی‌دانیم اصلا این بازیکنان را چه کسی و بر چه اساسی به استقلال آورد. در واقع در نقل و انتقالات سرمربی باید بسنجد که نقطه ضعف تیمش کجاست و بر اساس آن درخواست جذب بازیکن را بدهد اما نکونام هم انگار از این موضوع اطلاعی نداشته است. حق او بود که اطلاع داشته باشد و خودش درخواست جذب بازیکنی را بدهد.

وی افزود:درست است که کارهای جذب و انتقال و پرداخت مالی به بازیکن به هیئت مدیره و مدیرعامل مربوط می‌شود اما این صحیح نیست که بدون اطلاع سرمربی با بازیکن خارجی ناشناخته قرارداد ببندند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه فوتبال ایران وابسته به ایجنت‌هاست، گفت: بحث دلالی بالای 30 سال است که درفوتبال ما رواج پیدا کرده، پایه مدیریت که ضعیف باشد این اتفاقات رخ می‌دهد و دلال‌ها برای فوتبال ما تصمیم‌گیرنده می‌شوند.

رشیدی در مورد وضعیت نقل و انتقالات سایر تیم‌ها از نظر او چگونه بوده، گفت: تراکتور و سپاهان بازیکنان بسیار خوبی جذب کردند، بازیکنان آن‌ها در فصل آینده می‌توانند ناکامی‌های چند سال اخیر تیم‌شان را جبران کنند و هر دو تیم تراکتور و سپاهان قطعا فصل آینده مدعی خواهند بود.

پیشکسوت استقلال با گلایه از نحوه بارگیری استقلال در سال‌های اخیر گفت: استقلال متاسفانه چندین سال است که نتوانسته خط هافبک و خط حمله خود را ترمیم کند و به نقطه قوتش تبدیل کند؛ چندین سال پیش ما در خط هافبک علی کریمی و امید ابراهیمی را داشتیم که همه کار می‌کردند؛ هم وسط زمین را جمع می‌کردند هم گل‌سازی و گلزنی می‌کردند و پس از جدایی آن‌ها نتوانستیم هنوز جای خالی آن‌ها را به خوبی پر کنیم. دیاباته و قایدی و محبی و قایدی هر دو روج خوبی در خط حمله استقلال بودند که واقعا عملکرد خوبی داشتند و حتی برای آن‌ها نیز بازیکنان خوبی جایگزین نشد.

وی ادامه داد: بلانکو هم حالا در خط جمله بد کار نکرده اما باز هم نیاز است که مهاجم شش دانگ در کنار او باشد تا اگر در چند بازی مصدوم یا محروم شد، جایگزین خوبی برای او باشد اما گزینه‌ای هم برای این پست باشگاه ندارد و سرمربی هم باید بابت این موضوع به مدیریت فشار وارد کند تا خط حمله تقویت شود.

او درباره جدایی احتمالی حسینی اظهار داشت: فکر نمی‌کنم که او از استقلال جدا شود؛ البته مشکل‌هایی در مورد قرارداد او وجود داشت. او در این دو سال عالی کار کرده و بهترین دروازه‌بان در لیگ بوده است. مخصوصا هفته‌های ششم و هفتم که وضع دفاع خوب نبود، هر بازی چندین سیو داشت و چند تک به تک را از حریفان می‌گرفت. اگر فصل گذشته حسینی در دروازه استقلال نبود، رتبه استقلال به هفتم و هشتم می‌رسید. او امسال خیلی آماده بود و نمی‌دانم مشکلش چیست اما امیدوارم حل شود و در استقلال بماند.

وی افزود: به هر حال امیدوارم تیم خوبی برای فصل آینده بسته شود، ما که قرار نیست هیچ سود و زیانی از این جریانات ببریم. ما پیشکسوتی هستیم که 40 سال به عنوان بازیکن و هوادار کنار استقلال بودیم و دوست داریم که موفق شود. در واقع نسل ما برای نسل الان جاده صاف‌کن بود و توانستیم با کمترین دستمزدها افتخارات زیادی کسب کنیم و بارها در رقابت‌های بین المللی قهرمان شویم. اما حالا صحبت از قراردادهای 70 میلیارد تومانی می‌شود، شما الآن بگویید 70 میلیارد تومان چند تا صفر دارد، باید چک را پشت‌نویسی کرد و نوشت بقیه صفرهایش اینجاست!

رشیدی در پایان گفت: ما 40 سال بازیکن و مربی بودیم، یک صدم از این پول‌ها را به دست نیاوردیم. الان خیلی از پیشکسوت‌ها هستند که واقعا زیر خط فقر قرار دارند و هیچ توجهی هم به آن‌ها نمی‌شود. نمی‌دانم چه کسی باید گوش شنوا داشته باشد که حداقل بدانند کارگرجم الان 80 ساله است و زندگی‌اش از دست رفته، راننده تاکسی بوده و حتی کرایه خانه‌اش را هم ندارد. چه کسی باید به او رسیدگی کند؟ باید به این‌ها کمک شود که بتوانند فقط زندگی را بگذرانند. 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما