شناسهٔ خبر: 67765601 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آتش جنگ بزرگ نقل و انتقالات روشن خواهد ماند

گزارش ویژه: پرسپولیس - استقلال و رقبای سنتی/ سپاهان و تراکتور علیه سرخابی‌ها

آتش جنگ بزرگ نقل و انتقالات روشن خواهد ماند چهار تیم بزرگ لیگ برتری جدال سختی را در نقل و انتقالات شروع کرده‌اند و این رقابت برای بستن تیم مدعی قهرمانی ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، تیرماه ۱۴۰۳ به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود و یک ماه از نقل و انتقالات پر تب و تاب فوتبال ایران می‌گذرد. بعد از پایان لیگ برتر و مشخص شدن قهرمان، تیم‌ها وارد یک رقابت سخت در خارج از زمین شدند که بعضا برای هواداران هیجان یک تورنمنت فوتبالی را دارد.

تیم‌های مدعی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور غول‌های فصل نقل و انتقالات هستند که روزهای پرالتهابی را سپری کردند. در این میان هواداران پرسپولیس باتوجه به روند نقل و انتقالاتی نگرانی بیشتری دارند و از روند پیش آمده چندان راضی نیستند. تراکتور و سپاهان ورود خوبی به نقل و انتقالات داشتند و استقلال جواد نکونام نیز چند ستاره را به خدمت گرفته اما هنوز روند نقل و انتقالاتی آنها تکمیل نشده است.

در این مطلب به بررسی عملکرد ۴ تیم بزرگ در نقل و انتقالات می‌پردازیم:

*پرسپولیس

سرخپوشان بعد از قهرمانی دراماتیک در لیگ برتر، لحظات سختی را سپری کرد. پرسپولیس بعد از جدایی اوسمار ویرا، خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. با این حال جدایی ستاره‌هایی مثل مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند به مقصد تراکتور باعث نگرانی هواداران این تیم شد. علاوه بر این‌ها علی نعمتی راهی فولاد شده و وحدت حنانوف نیز جدیدترین خرید سپاهان است. پرسپولیس تا اینجا سه خرید جدید داشته و علی علیپور، ایوب العملود و فرشاد احمدزاده ورودی‌های این تیم هستند. علاوه بر این‌ها مهدی عبدی نیز بعد از پایان قرارداد قرضی با تراکتور به اردوگاه سرخ برگشته است. همچنین جدایی عبدالکریم حسن به مقصد الوکره قریب الوقوع است و پرسپولیس حالا نیاز مبرمی به جذب مدافع چپ و یک دروازه‌بان تراز اول دارد‌‌.

*استقلال

استقلال تهران در این تابستان علاقه زیادی به جذب پرسپولیسی‌های سابق داشت و با جذب رامین رضاییان، بمب بزرگی در نقل و انتقالات منفجر کرد. این تیم همچنین میلاد زکی‌پور را برای پست مدافع چپ از سپاهان جذب کرد. آبی‌ها دو جوان مستعد یعنی سامان فلاح و محمدحسین اسلامی را نیز جذب کردند که می‌توانند خریدهای خوبی برای جواد نکونام باشند. استقلال همچنین دو بازیکن اهل بوسنی در پست مهاجم و دروازه‌بان را نیز جذب کرده که هنوز رسمی نشده است. آلمدین زیلیکیچ و وردان کیوسفسکی دو بازیکن احتمالی خارجی استقلال هستند. همچنین صالح حردانی، رضا میرزایی و محمدحسین زواری نیز جدا شده‌های قطعی تیم نکونام هستند.

*تراکتور

تبریزی‌ها روزهای شلوغ و پرسر و صدایی در نقل و انتقالات امسال داشته‌اند. دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی هدایت این تیم را برعهده گرفته و ستاره‌های خوبی برای این تیم جذب شدند. اسماعیلی‌فر، ترابی و بیرانوند سه بمب بزرگ تراکتور هستند که از تیم قهرمان راهی تبریز شدند. همچنین پوریا پورعلی و مهندعلی عراقی دیگر خریدهای رسمی تراکتور هستند و این تیم با خریدهای خارجی نقل و انتقالات را ادامه خواهد داد. ارسلان مطهری، سیامک نعمتی، عارف رستمی، گوستاوو واگنین، مهدی عبدی، میلوش دلتیچ، سیدمحمد حسینی و صفا هادی نیز جدا شده‌های پرتعداد تراکتور هستند‌. همچنین با حضور بیرانوند احتمال جدایی حسین پورحمیدی بالاست.

*سپاهان

اصفهانی‌ها ورود خوبی به نقل و انتقالات داشتند و با دادن پول رضایت نامه جواد آقایی پور و مهدی لیموچی این دو بازیکن را سپاهانی کردند. صالح حردانی جایگزین رامین رضاییان شد و محمدامین حزباوی نیز خرید بزرگ این تیم بود که از السد راهی سپاهان شد. محمد مهدی محبی و محمد علی نژاد نیز دو خرید رسمی دیگر سپاهان هستند. ابراهیم بایش، حسین گودرزی و وحدت حنانوف نیز طی روزهای آینده طلایی پوش خواهند شد. امید نورافکن، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده و میلاد زکی‌پور جدا شده‌های قطعی سپاهانی‌ها هستند و احتمال جدایی شهریار مغانلو نیز وجود دارد.

با وجود گذشت یک ماه پرتب و تاب جنگ نقل و انتقالات میان تیم های مدعی ادامه خواهد یافت و یک مرداد ماه پر اتفاق در انتظار هواداران فوتبال خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما