شناسهٔ خبر: 67826162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در کردستان فراهم است

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در محورهای منتهی به پایانه‌ مرزی باشماق مریوان، برای تردد و خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج با بیان اینکه باشماق مریوان به عنوان یکی از مرزهای ۶ گانه برای تردد زائران اربعین در سال‌جاری تعیین شده است، گفت: استان کردستان در ۲ سال اخیر توانسته است اقدامات مهمی را با همت استاندار کردستان و همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، خدمت‌رسانی و میزبانی از زائران سرور و سالار شهیدان را افتخاری برای مردم کردستان عنوان کرد و افزود: اربعین فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کردستان است که می‌تواند این استان را بیش ‌ازپیش به تمام کشور معرفی کند.

وی یادآور شد: تمام اماکن اقامتی و گردشگری استان که در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی قرار دارند، برای اسکان و خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی آماده‌سازی شده است.

مهرزاد ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات انجام شده و خدمات‌رسانی مناسب به زوار حسینی بتوانیم ضمن جلب رضایت‌مندی زائران، زمینه سفری ایمن و توام با آرامش را فراهم و جاذبه‌های گردشگری استان را نیز معرفی کنیم.

مرز بین‌المللی باشماق که در ۱۷ کیلومتری شهر مریوان واقع شده است امسال برای سومین‌بار برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شد.

نظر شما