شناسهٔ خبر: 67826162 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در کردستان فراهم است

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در محورهای منتهی به پایانه‌ مرزی باشماق مریوان، برای تردد و خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج با بیان اینکه باشماق مریوان به عنوان یکی از مرزهای ۶ گانه برای تردد زائران اربعین در سال‌جاری تعیین شده است، گفت: استان کردستان در ۲ سال اخیر توانسته است اقدامات مهمی را با همت استاندار کردستان و همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، خدمت‌رسانی و میزبانی از زائران سرور و سالار شهیدان را افتخاری برای مردم کردستان عنوان کرد و افزود: اربعین فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کردستان است که می‌تواند این استان را بیش ‌ازپیش به تمام کشور معرفی کند.

وی یادآور شد: تمام اماکن اقامتی و گردشگری استان که در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی قرار دارند، برای اسکان و خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی آماده‌سازی شده است.

مهرزاد ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات انجام شده و خدمات‌رسانی مناسب به زوار حسینی بتوانیم ضمن جلب رضایت‌مندی زائران، زمینه سفری ایمن و توام با آرامش را فراهم و جاذبه‌های گردشگری استان را نیز معرفی کنیم.

مرز بین‌المللی باشماق که در ۱۷ کیلومتری شهر مریوان واقع شده است امسال برای سومین‌بار برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شد.