شناسهٔ خبر: 67825543 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معرفی نمایشگاه‌های هنری؛

پایانِ اولین هفته مردادماه کدام گالری برویم؟

تهران- ایرنا- گالری‌های پایتخت در آغاز اولین هفته مردادماه میزبان نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی با عناوینی همچون «نور،هست»، «اشتیاق خورشید»،«سه‌گانه/شماره یازده»، «حاکم بی دلیل»، «وهم حیوان»، «باغ رویا»، «زخم اثر»، «ولبان»، «افتادن با رنگ انار»، «باغ رویا»،«هانامی» «آژمان» «ولبان» و «باغ ازلی» هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌گردان پایتخت بنا به سنت هفتگی در پایان هفته برای تماشای آثار هنری راهی گالری‌ها، نگارخانه‌ها و فرهنگسراها می‌شوند، در این گزارش منتخبی از نمایشگاه هایی که در پایان هفته آغاز به کار می کنند معرفی شده است.

«نور،هست» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی افق حسینی جمعه ۵ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول میزبان اهالی هنر است.

«اشتیاق خورشید» در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نیوشا نیوژپور با عنوان «اشتیاق خورشید» جمعه ۵ مرداد تا سه شنبه ۲۳ مرداد در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ برگزار می شود.

«سه‌گانه/شماره یازده» در گالری شریف

نمایشگاه گروهی با عنوان «سه‌گانه/شماره یازده» جمعه ۵ مرداد تا جمعه ۱۹ مرداد در گالری شریف به نشانی تهران، میدان قدس ، خیابان شریعتی ،کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برگزار می شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: سه‌گانه مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های گروهی است که هر بار با حضور سه هنرمند برگزار می‌گردد. نظر به طراحی و فضای داخلی گالری، سه بخش مجزا برای به نمایش گذاشتن آثار در گالری مشخص شده است و هر هنرمند مجموعه‌ای از آثارش را با استیتمنت خود در یکی از این بخش‌ها به نمایش می‌گذارد.

«حاکم بی دلیل» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی سعید چلنگر با عنوان جمعه ۵ مرداد تا سه شنبه ۲۳ مرداد در گالری هما به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک برپاست.

«وهم حیوان» در گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی فخرالدین کاکاوند با عنوان «وهم حیوان» جمعه ۵ مرداد تا چهارشنبه ۱۷ مرداد در گالری سیحون به نشانی تهران، خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برگزار می شود.

«افتادن با رنگ انار» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی محمدرضا خزائلی با عنوان «افتادن با رنگ انار» جمعه ۵ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه ی دوم برپاست.

پایانِ اولین هفته تیرماه کدام گالری برویم؟

«هنر نوگرا» در گالری ابتدا

نمایشگاه گروهی با عنوان «هنر نوگرا» که از سوی بیتا عالی مهر گردآوری شده است جمعه ۵ مرداد تا چهارشنبه ۱۰ مرداد درگالری ابتدا به نشانی تهران، خیابان فرمانیه، خیابان مهدی زاده، پلاک 58 برگزار می شود.

«هانامی» در گالری باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه انفرادی آرزو وافی با عنوان «هانامی» جمعه ۵ مرداد تا پنجشنبه ۱۱ مرداد در گالری باغ موزه هنر ایرانی به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه‌راه دکتر حسابی برگزار می شود.
در بیانیۀ نمایشگاه آمده است: در یک روز از بهار به سرزمینی قدم گذاشتم که مردم آن فارغ از جنسیت کنار یکدیگر ایستاده بودند و با نگاه کردن به انبوه درختان پیش رویشان، قدردان لحظه های زندگی بودند. من با پیوستن به آنها برای لحظاتی به عمر کوتاه انسان اندیشیدم و با زبان شکوفه‌ها اشاره به ماهیت زودگذر زندگی کرده‌ام. آغاز بهار و بیرون کشیدن شکوفه ها از دل تاریکی منجر به درک عمیق این معنا شد که پس از هر پایان ، شروع دیگریست و از پس هر جان دادن ، جان گرفتنی. بهار ، تابستان ، پاییز، زمستان و... بهار. در فرهنگ ژاپن هانا به معنی گل و می به معنی دیدن است، تماشای شکوفه ها جشنی به اسم هانامی را رقم می زند.

«باغ رویا» در گالری شیث

نمایشگاه انفرادی «باغ رویا» جمعه ۵ مرداد تا چهارشنبه ۱۷ مرداد در گالری شیث به نشانی تهران، چهارراه ولیعصر ، ضلع جنوبی پارک دانشجو کوچه شیرزاد شرقی، پلاک ۱۰، برپاست.

«زخم اثر» در گالری کاما

نمایشگاه انفرادی حسین علی عکاسباشی جمعه ۵ مرداد تا دوشنبه ۱۵ مرداد در گالری کاما به نشانی تهران، جردن ،خیابان دیدار شمالی کوچه کیش شرقی پلاک ۲۰ ،طبقه اول برگزار می شود.

پایانِ اولین هفته تیرماه کدام گالری برویم؟

«حیوان» در گالری شمیس

نمایشگاه گروهی با عنوان «حیوان» جمعه ۵ مرداد تا دوشنبه ۱۵ مرداد در گالری شمیس به نشانی تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره ۸ برگزار می شود.

«ولبان» در گالری شکوه

نمایشگاه انفرادی ندا راهی با عنوان «ولبان» جمعه ۵ مرداد تا دوشنبه ۱۵ مرداد در گالری شکوه به نشانی تهران، فرمانیه.بلوار شهید اندرزگو.خیابان سلیمی شمالی.کوچه امیر نوری.پلاک 19 برگزار می شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: چه اتفاقی می افتد؟ در واقع جوابش هیچ است. آنچه این هیچ را برایم معنا می بخشد، همان حرکت است که بصورت غریزی انجامش می دهم، بدون آنکه قضاوت شود. که این حرکتم چه شباهتی به چه دارد یا ندارد. آنچه دیده می شود، تصویری از طبیعت نیست. بلکه خود اتفاق طبیعی است که سعی می کنم درکش کنم.


«باغ ازلی ؛ مجمع پرندگان» در گالری ایکس هما

نمایشگاه انفرادی الهام نفیسی با عنوان «باغ ازلی ؛ مجمع پرندگان» جمعه ۵ مرداد تا سه شنبه ۲۳ مرداد در گالری ایکس هما به نشانی تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک5 برگزار می شود.

«آژمان» در نگارخانه سهراب

نمایشگاه گروهی با عنوان جمعه ۵ مرداد تا دوشنبه ۲۲ مرداد در نگارخانه سهراب تهران به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ برگزار می شود.

نظر شما