شناسهٔ خبر: 67825174 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اعتراض کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری به نقض حقوق مدنی کارگران در پرو

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) از اعتصاب ملی هفته اخیر در پرو حمایت کرده و خواستار احیای کامل دموکراسی و احترام به حقوق اساسی کار در این کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه ITUC، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) نسبت به تضییع حقوق مدنی کارگران و لغو حق اجتماع و اعتصاب در پرو، طی بیانیه‌ای اعلام انزجار کرده و دولت این کشور را محکوم کرد. 

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) قویاً از اعتصاب ملی هفته اخیر در پرو حمایت کرده و خواستار احیای کامل دموکراسی و احترام به حقوق اساسی کار در این کشور شده است. 

دبیرکل این تشکل اعلام کرده است: این اعتصاب پاسخی حیاتی به تشدید بحران سیاسی و اقتصادی در کشور پرو است که کارگران را به شدت تحت فشار قرار داده و دولت آن به فرودستان ظلم می‌کند. 

لوک تراینگل، دبیرکل ITUC در این رابطه گفت: وضعیت در پرو وخیم است، با نقض سیستماتیک حقوق کارگران مواجه هستیم. ما با کارگران پرو و ​​همه کسانی که تحت تأثیر اقدامات ظالمانه دولت قرار گرفته‌اند، اعلام همبستگی می‌کنیم. 

وی افزود: نقض حقوق بشر در پرو بیداد کرده است و معترضان مسالمت‌آمیز با گاز اشک‌آور و تیراندازی وحشیانه مواجه شده‌اند. در این مدت تعدادی از معترضان نیز کشته شدند، اما علیرغم محکومیت چندین نهاد بین المللی، هیچ پاسخگویی در این زمینه ایجاد نشده است. 

اصلاحات حقوقی مجلس و دولت پرو شامل اصلاحاتی در قوانینی است که حق اعتصاب را از بین برده و حقوق شرکت‌ها را بر حقوق بشر ارجح می‌دانند.

فهرست حقوق جهانی ITUC در سال ۲۰۲۴، پرو را به عنوان کشوری با نقض سیستماتیک حقوق شناخته است. 

لوک تراینگل در پایان گفت: ما به طور کامل از مردم پرو حمایت می‌کنیم. مبارزه برای دموکراسی و حقوق اساسی فقط یک مسئله ملی نیست، بلکه یک مسئله جهانی است. ما با هم از استبداد منزجر هستیم و باید تضمین کنیم که حقوق کارگران در همه جا رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما