شناسهٔ خبر: 67824320 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نکونام همچنان در مسیر کی‌روش قدم برمی‌دارد

بازیکنان جذب شده توسط استقلال با سرمربیگری نکونام، بازیکنان مورد علاق کی‌روش در زمان حضور این سرمربی در تیم ملی بودند. بازیکنان جذب شده توسط استقلال با سرمربیگری نکونام، بازیکنان مورد علاق کی‌روش در زمان حضور این سرمربی در تیم ملی بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، جواد نکونام یکی از مهره‌های محبوب و قابل اتکا برای کی‌روش بود و تاثیر زیادی بر تفکرات فوتبالی وی داشت. خود نکونام هم در گفت و گوهای خود اعلام کرده اگر روزی شبیه کی‌روش شود به این مساله افتخار خواهد کرد. مساله‌ای که تا امروز شاهد آن بوده‌ایم.

کی‌روش در زمینه فوتبال باشگاهی بیشتر دوران حرفه‌ای خود را به عنوان عضوی از کادر فرگوسن گذرانده و تخصصش اصلاح مشکلات دفاعی منچستریونایتد بود. در دوران حضور وی در سرمربی تیم ملی هم ایران در زمینه کارهای دفاعی یکی از موفق‌ترین تیم‌های آسیا بود.

نکته جالب اینجاست نکونام علاوه بر تاثیرپذیری در زمینه تفکرات تیمی، از بازیکنانی هم استفاده می‌کند که مورد تایید کی‌روش بوده‌اند.

چشمی یکی از مهره‌های محبوب کی‌روش بود که نکونام از او در استقلال به عنوان یک رهبر در خط دفاعی استفاده کرد. همچنین اینکه ابوالفضل جلالی زیر نظر هر دو نفر (کی‌روش و نکونام) بهترین عملکرد دوران کاری‌اش را داشته است.

این مساله حتی امسال هم ادامه پیدا کرد و سامان فلاح به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه کی‌روش، به استقلال پیوست و رامین رضاییان هم که یکی از گلزنان تیم ملی در جام جهانی بود در فصل نقل و انتقالات آبی‌پوش شد. نکته‌ای که نشان می‌دهد جز در مبحث تاکتیکی، از نظر یارگیری هم نکونام به سراغ بازیکنانی منطبق بر تفکر کی‌روش می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما