شناسهٔ خبر: 67824781 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

شافعی: دلال‌ها پدر فوتبال را درآورده‌اند/ فساد زیادی در تیم‌های صنعتی رخ می‌دهد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پول‌هایی در فوتبال ایران رد و بدل می‌شود که از دید رسانه‌ها دور می‌ماند و فساد و رانت‌هایی که پشت پرده در تیم‌های صنعتی رخ می‌دهد قابل توجه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، درباره قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران و شرایط پرسپولیس، اظهار داشت: به اعتقاد من لیگ فوتبال ایران حرفه‌ای نیست، اما تیم‌هایی که امسال حضور دارند قدرت کافی را دارند و قطعاً ضعیف نیستند و از این حیث باید با آمادگی کامل در مسابقات حاضر شویم. تیمی که بخواهد قهرمان شود باید برای تک به تک بازی‌ها آماده باشند.

وی ادامه داد: برای اینکه بخواهیم مجدداً قهرمانی را به دست بیاوریم باید از ابتدا مسابقات را جدی بگیریم و امتیازات لازم را به دست بیاوریم. هر امتیاز مسابقات بسیار حائز اهمیت است و باید هوشمندانه عمل کنیم. گاریدو به اندازه کافی از کیفیت و عملکرد تیم‌ها و تفکرات مربیان لیگ برتر آشنا نیست و کادر فنی باید در این موضوع او را به خوبی همیاری کند. سال گذشته متأسفانه در ابتدای فصل امتیازات مهمی را از دست دادیم، اما توانستیم با خوش شانسی امتیازات از دست رفته را جبران کنیم و با گذر از استقلال قهرمان شویم. اگر یک بار این اتفاق افتاد مطمئناً برای بار دوم این شانس را نخواهیم داشت، چرا که استقلال و سایر مدعیان با تجربه کافی از فصل گذشته دیگر اشتباه نخواهند کرد.

استقلال خرید‌های خوبی انجام داده و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با عملکرد سایر تیم‌ها در فصل آینده، تصریح کرد: تا به اینجای نقل و انتقالات به خوبی پیش رفتیم و در خصوص دیگر تیم‌ها مطمئناً به این اعتقاد رسیده‌ایم که با توپ پر پا به مسابقات خواهند گذاشت. استقلال خرید‌های خوبی انجام داده و قطعاً با نکونام حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. سپاهان نیز همواره در نقل و انتقالات موفق و پیروز بوده و امسال هم قطعاً تا دندان مسلح به دیدار رقبا خواهند رفت. تراکتور نیز تیمی برای قهرمانی ساخته و از این حیث ما کار ساده‌ای برای فصل آینده نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: باید اردوی تدارکاتی را به خوبی برگزار کنیم و چند بازی دوستانه برای بالا رفتن آمادگی و هماهنگی بازیکنان برگزار کنند. دربی همواره یک بازی خاص و خارج از جدول بوده و با سایر مسابقات متفاوت است. این دیدار به شرایط جدول اهمیتی نمی‌دهد و فرقی نمی‌کند پیش از آن بازی سختی داریم یا آسان. مابقی مسابقات حائز اهمیت هستند و در حال حاضر مهم‌ترین چیز این است که اولین دیدار را با قدرت شروع کنیم. 

کادرفنی و باشگاه باید جوابگوی دلیل جدایی عبدالکریم باشند 

شافعی با بیان اینکه با اضافه شدن برخی بازیکنان استخوان بندی تیم حفظ شده است، عنوان کرد: در خصوص انتقال عبدالکریم حسن باید کادر فنی و باشگاه جوابگو باشند و بگویند بر چه اساس این بازیکن رضایت گرفته و به تیم الوکره پیوسته است. اگر درآمدی از فروش او به دست آورده‌اند باید بگویند چه سیاستی در قبال این مبلغ دارند و بازیکنانی که می‌خواهند با آن جذب کنند در حد او هستند یا خیر.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: از نظر من با جذب یک گلر درجه یک و دفاع مراکشی که به تیم لینک شده است تقریباً جایگزین‌های خوبی گرفته شده است. با توجه به این اتفاق می‌توان گفت استخوان بندی تیم حفظ شده است و با اضافه شدن یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی گنجی قطعاً می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. با اضافه شدن این بازیکنان بی‌صبرانه منتظر شروع لیگ هستم.

پول‌هایی در فوتبال ایران رد و بدل می‌شود از دید رسانه‌ها دور می‌ماند

وی در خصوص قانون سقف قرارداد در لیگ برتر فوتبال ایران، متذکر شد: قانون سقف قرارداد دقیقاً چه چیزی است؟ برخی بازیکنان کیفیت بالایی دارند و می‌توانند مبلغ بالا هم بگیرند و یک سری بازیکنان که کیفیت پایینی دارند قطعاً باید کمتر پول بگیرند. آقایان کاخ نشین یک موضوعی را دستاویز کردند و سقف قرارداد را ایجاد کردند. این قانون یک موضوع من درآوردی و مسخره است. یک تیم ۳۰۰ میلیارد بودجه دارد و می‌خواهد برای چند بازیکن این مبلغ را هزینه کند و به این صورت همانند کشور‌های عربی بازیکنان ستاره را می‌آورند نه بازیکنان درجه ۲ یا ۳!

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس افزود: باشگاه‌ها می‌توانند این مبالغ را برای پایه‌ها خرج کنند تا خدایی نکرده در آینده شاهد مرگ فوتبال نباشیم. ساختن پایه‌ها می‌تواند آینده یک باشگاه را تا سالیان طولانی تضمین کند. متأسفانه مصرف فساد در فوتبال همین نکات است و مهمتر از همه دلال‌ها هستند که پدر فوتبال را درآورده‌اند. پول‌هایی که در فوتبال ایران رد و بدل می‌شود از دید رسانه‌ها دور می‌ماند و فساد و رانت‌هایی که پشت پرده در تیم‌های صنعتی رخ می‌دهد قطعاً قابل توجه خواهد بود.

جلوی ورود VAR را می‌گیرند تا از جمع شدن بساط شرط‌بندی‌ها جلوگیری کنند

شافعی با بیان اینکه یک سری جلوی ورود VAR را می‌گیرند تا از جمع شدن بساط شرط‌بندی‌ها جلوگیری کنند، گفت: فیفا سالانه برای توسعه فوتبال ایران مبالغی را به فدراسیون کمک می‌کند و تحت عناوین مختلف از جمله حضور در جام جهانی به فدراسیون ایران پول می‌دهند. اما افرادی که در رأس کار هستند این مبالغ را کجا هزینه می‌کنند؟ ورود VAR به کجا رسید و چرا برای توسعه فوتبال کاری انجام نمی‌دهند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی هستند که خلاف کرده‌اند و سپس بازداشت شدند، اکنون آزاد هستند تا کار نیمه تمامشان را تمام می‌کنند. این افراد نتایج لیگ را مهندسی می‌کنند و نمی‌گذارند وار وارد فوتبال ایران شود. اگر این تکنولوژی وارد شود قطعاً تمامی شرط‌بندی‌ها نابود می‌شود و این افراد دیگر به سختی می‌توانند لیگ ایران را برنامه‌ریزی کنند. آنقدر فوتبال بی‌کیفیتی داریم که باید در ورزشگاهی غیر از آزادی بازی تیم‌های سرخابی را تماشا کنیم. به حال فوتبال امروز باید گریست.

انتهای پیام/

نظر شما