شناسهٔ خبر: 67822476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گیلان:

اقلام دارویی برای سفر اربعین پیش بینی شده است

رشت - رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گیلان با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: اقلام دارویی برای سفر اربعین پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی آشوبی شامگاه چهار شنبه در گفت گو با برنامه تلویزیونی «قدم قدم تا کربلا» اظهار کرد: کمثته بهداشت و درمان ستاد اربعین تمام تلاشش را برای ارتقای سطح سلامت زائرین به کار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آمادگی موکب تخصصی بهداشت و درمان خادم الحسین (ع) بیان کرد: موکب خادم الحسین (ع) و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکیل نشست‌های تخصصی و کارگروه‌های داخلی آماده خدمات دهی در پیاده روی اربعین است.

آشوبی از اعزام ۵ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتور آمبولانس ویژه پیاده روی اربعین خبر داد و اضافه کرد: نام نویسی ها از کادر درمان برای خدمات دهی در پیاده روی بزرگ اربعین آغاز شده و افراد داوطلب می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ذخیره سازی اقلام دارویی برای اربعین انجام شده است، افزود: خروج دارو از کشور بدون نیازسنجی و همچنین مقررات بهداشت و درمان قاچاق محسوب می‌شود و از این رو تمام پیش بینی‌های لازم برای تأمین اقلام دارویی مورد نیاز در اربعین دیده شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گیلان با اشاره به نگرانی‌های موجود در سفر اربعین پیرامون پشه آئدس و تب دنگی بیان کرد: پشه آئدس روزگز بوده و و به لباس‌های تیر و تنگ علاقه مندی شدیدی دارد لذا توصیه می‌شود افراد لباس‌های روشن و گشاد استفاده کنند.

آشوبی با بیان اینکه گیلان بیمارتب دنگی ندارد، گفت: پشه به تنهایی مشکل ساز نیست اما فرد آلوده به پشه آئدس دردسرساز بوده و ناقل است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف افزود: افراد ضمن تمکین پیاده روی در ساعات اوج گرما، مایعات سالم و بهداشتی مصرف کنند، تا دچار گرمازدگی نشوند.

نظر شما