شناسهٔ خبر: 67820340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسوول در قوه قضاییه:

سرقت‌های مهم در کشور ٢١ درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر کل دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: طرح کنترل و مهار سرقت‌های مهم شامل طلا فروشی، مغازه، منزل، اماکن دولتی و اتومبیل پارسال در کشور اجرا شد که به طور میانگین این سرقت‌ها حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا ساوری روز چهارشنبه در نشست تخصصی کاهش و پیشگیری از سرقت در مشهد افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های به عنف و زورگیری و آثار مخرب آن بر افکار و احساس امنیت عمومی در سالهای اخیر ، ۲ طرح جامع در شورای امنیت کشور و شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با هدف کاهش و پیشگیری و مقابله با سرقت ها مصوب شد.

وی اضافه کرد: در این طرح‌ها وظایف و تکالیف قابل توجهی در حوزه های مختلف آگاه سازی های عمومی، گسترش اقدامات انتظامی، کنترل و مهار مجرمان، نظارت بر عملکرد و فعالیت مال خرها و حفظ و صیانت از اموال عمومی و بیت المال برعهده دستگاه های عضو شورا قرار گرفته است.

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: بر اساس مصوبات و طرح جامع شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه،کمیته هماهنگی پیشگیری از سرقت متشکل از نمایندگان عالی دستگاه های عضو شورا در سطوح ملی و استانی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در خصوص سرقت‌های خرد نیز با اقدامات صورت گرفته از سوی نیروهای عمل کننده و دستگاه های مسوول شاهد کاهش چهار درصدی سرقت هستیم.

ساوری گفت: در یکسال گذشته به ویژه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ محل اختفای تعداد قابل توجهی از زندانیان متواری دخیل در پرونده های سرقت مورد شناسایی قرار گرفت و متهمان دستگیر و روانه زندان شدند.

۱۲۰ مالخر در کشور دستگیر شدند

وی افزود: شناسایی و دستگیری عوامل و عناصر تسهیل کننده جرم سرقت شامل مال خرها نیز در دستور کار جدی کمیته هماهنگی پیشگیری از سرقت قرار دارد و سال گذشته بیش از ۱۲۰ نفر از عناصر سازمان یافته مرتبط با جرم مالخر شناسایی و دستگیر شدند.

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هدف اصلی از برگزاری نشست تخصصی منطقه ای پیشگیری از سرقت در مشهد را تمرکز بر اجرای طرح های مصوب شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و شورای امنیت کشور عنوان کرد.

وی تاکید کرد: تلاش می شود در سال جاری با بهره گیری از تجارب ارزشمند گذشته، ضمن تقویت نقاط قوت قبلی، موانع و نارسایی های مرتبط با عملکرد برخی دستگاه ها رفع شده و شاهد افزایش موفقیت ها در حوزه کنترل سرقت ها با تمرکز بر سرقت های مسلحانه، خشن، مهم و زورگیری ها در استان‌های هدف باشیم.

ساوری گفت: از این رو در سال جاری نسبت به تقویت عملکرد کمیته هماهنگی پیشگیری از سرقت در استان های بوشهر، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، خوزستان، قزوین، کردستان، کرمان، گیلان و همدان اقدام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نشست تخصصی کاهش و پیشگیری از سرقت روزهای سوم و چهارم مردادماه در مشهد در حال برگزاری است.

در این نشست معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، خوزستان، قزوین، کردستان، کرمان، گیلان و همدان حضور دارند.

نظر شما