شناسهٔ خبر: 67820185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده نیروی زمینی ارتش

نیروی زمینی ارتش عهده‌دار تامین امنیت کشور است

زهره شجاع

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه خودکفایی این نیرو در تولید محصولات نظامی باعث شده که عهده‌دار امنیت کشور شود، گفت: ۱۱ تیپ نیروی زمینی ارتش در مرزها در حال انجام ماموریت‌اند تا امنیت پایدار را برای کشور رقم زنند.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ کیومرث حیدری امروز، سوم مردادماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش که در هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه امروز پیروی از ولی فقیه نماد عینی صراط مستقیم است، اظهار کرد: ولایت‌محوری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری سه اصل مورد تاکید ما در نیروی زمینی ارتش است. 

وی افزود: امروز هر کسی که به دنبال حقیقت است، می‌داند که به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری ولایت فقیه، ایران نه‌تنها برای خود اقتدار ایجاد کرده و در معادلات سیاسی دنیا تاثیرگذار است، بلکه می‌تواند در جهان قدرت‌افکنی کند. این دستاورد مرهون بصیرت امام راحل و شجاعت رهبری است. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در تاریخ داریم که زمانی رهبران شرق و غرب وارد تهران شدند و بدون اینکه حتی شاه ایران را به جلسه خود دعوت کنند، کشور را به سه قسمت تقسیم کردند. امروز اما همین کشور در دنیا قدرت‌افکنی می‌کند و کشورهای مقاومت را به عنوان قدرت‌های نهفته در تاریخ، در مقابل استکبار بسیج کرده است. 

حیدری با بیان اینکه دشمنان دوبار مورد آماج موشک‌های جمهوری اسلامی قرار گرفتند، گفت: یک بار در حمله به عین‌الاسد و بار دیگر در عملیات وعده صادق دشمنان طعم تلخ حملات موشکی ایران را چشیدند. وعده صادق اوج قدرت‌افکنی و نمایش اقتدار نظام ما بود؛ کما اینکه رهبر انقلاب تاریخ را به دو بخش قبل و بعد از این عملیات تقسیم کردند. 

وی اضافه کرد: پس از هدایت‌های امام و رهبر انقلاب، مردم دومین عامل اقتدار کشور ما هستند و سومین عامل نیز نیروی مسلح اند. امروز هم در تولید محصولات دفاعی خودکفا شده‌ایم و هم قدرت نظامی خود را به خوبی به عرصه ظهور رسانده‌ایم. نیروهای مسلح ما در جهان اسم و رسم ویژه‌ای دارند. سردار سلیمانی به عنوان یکی از اعضای نیروهای مسلح ایران، آن چنان خاری در چشم دشمنان شده‌ بود که رئیس‌جمهور وقت منفور آمریکا در اتاق جنگ این کشور نشست تا خودش عملیات ترور سردار سلیمانی را هدایت کند و همین نشان‌دهنده قدرت نظامی ایران است. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه محور مقاومت برای همیشه حاج قاسم را رهبر خود می‌داند، عنوان کرد: این‌ها تنها گوشه‌هایی از اقتدار نیروهای مسلح کشور است و ارتش نیز بخشی از نماد ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان محسوب می‌شود که نه‌تنها توانسته قدرت نظامی کشور را حفظ کند، بلکه در حوزه فناوری تجهیزات نظامی نیز در حال عرض اندام است. 

حیدری ادامه داد: امیر سرتیپ آذریان یکی از فرماندهان ماست که در منطقه شمال‌شرق کشور توانست چهره مقتدر و مردمی ارتش را به نمایش بگذارد. 

وی با اشاره به سوابق امیر آذریان، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از تجربه امیر آذریان بهره ببریم و به افسران جوان‌تر هم منتقل کنیم، ایشان را به عنوان مشاور فرمانده نیروی زمینی منصوب می‌کنیم. همچنین در قرارگاه نیروی زمینی شمال‌شرق نیز کسی باید جانشین امیر آذریان شود که در عمل خادم‌الرضا باشد و همچنین با تکیه بر تجارب خود بتواند امنیت مرزهای شمال‌شرق را تامین کند. لذا امیر سرتیپ دوم، امان‌الهی را به عنوان فرمانده قرارگاه شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش منصوب کردیم که سابق دفاع از حرم و فرماندهی تیپ امیرالمونین در سوریه را نیز در کارنامه خود دارد. 

انتهای پیام

نظر شما