شناسهٔ خبر: 67819738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: روند طلاق در خراسان رضوی کاهشی و ازدواج افزایشی است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: روند طلاق در این استان اکنون کاهشی و ازدواج افزایشی شده است که این نشانگر حرکت به سوی پایدارسازی و استحکام‌بخشی خانواده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در اختتامیه دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، افزود: نمودارهای منفی همچون موالید، اکنون در خراسان رضوی تغییر روند پیدا کرده و دیگر کاهشی نیست و طبق برنامه ریزی‌ها امسال مثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانوان همیشه مقدم هستند، بیان کرد: تحقق یافتن تعالی انسان به عنوان هدف اساسی نظام نیازمند خانواده تراز اسلامی است و زنان پرچمدار خانواده تراز انقلاب اسلامی هستند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت خانواده ادامه داد: اگر خانواده در راستای تحقق اهداف اسلامی نباشد و به عنوان واحد عمل کننده و تاثیرگذار بر شکل‌گیری جامعه از نظر فیزیکی و محتوایی اثر نداشته باشد، این هدف نظام محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: لذا خانواده، تشکیل و حفظ بقا و ارتقای آن امری بسیار مهم و ضروری است، چراکه خانواده تعالی‌بخش می‌تواند انسان‌های متعالی را پرورش دهد و به جامعه معرفی کند.

نظری افزود: همسرداری، خانه‌داری، فرزندآوری و فرزندپروری که از جمله کارکردهای مهم خانواده متعالی به شمار می‌رود از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین ماموریت‌ها و رسالت مهم خانواده محقق نمی‌شود مگر این که در این تشکیلات مهم و اثرگذار، مدیریت قوی و درستی را حاکم کنیم.

وی در بخشی از سخنانش گفت: شهید آیت‌الله رییسی نمونه بارزی از هدف گذاری‌ها بود، به طوریکه با حضور در میدان عمل در نقاط مختلف کشور، مسایل و امور را تا رسیدن به سرانجام و تحقق آن رصد می‌کرد که این شیوه مدیریتی باید الگو و سرلوحه کار تمامی مسوولان قرار گیرد.

استاندار: روند طلاق در خراسان رضوی کاهشی و ازدواج افزایشی است

در آیین پایانی دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار با حضور استاندار خراسان رضوی از میان ۲۴ بانوی تاثیرگذار منتخب از هشت بانوی برگزیده تقدیر به عمل آمد.

این کنگره ۱۳ دی ماه پارسال همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و سالگرد شهید قاسم سلیمانی در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، کنگره ملی بانوان تاثیرگذار با هدف شناسایی و معرفی زنان نمونه و الگوساز در هشت عرصه شامل «علمی، پژوهشی و فناوری»، «سیاست گذاری و حکمرانی»، «گفتمان‌سازی و رسانه»، «فعالیت‌های اجتماعی»، «اقتصاد و کارآفرینی»، «تعلیم و تربیت»، «فرهنگ و هنر» و «ورزش» برگزار شد.

نخستین کنگره زنان تاثیرگذار استان خراسان رضوی بهمن ۱۴۰۱ گذشته برگزار شد.

نظر شما