شناسهٔ خبر: 67819477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار فارس: رفع مسائل مرتبط با پیاده روی اربعین در سطوح استانی و ملی پیگیری می شود

استاندار فارس در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی از تلاش ها و اقدامات متعدد در سطوح استانی و ملی، برای رفع مسائل و موارد مرتبط با پیاده روی اربعین حسینی خبر داد. استاندار فارس در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی از تلاش ها و اقدامات متعدد در سطوح استانی و ملی، برای رفع مسائل و موارد مرتبط با پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  محمدهادی ایمانیه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین استان، ضمن تسلیت به مناسبت عزاداری سید و سالار شهیدان، خدمت به زائرین ائمه معصومین علیهم السلام را نعمت بزرگ و بی بدیل عنوان کرد و گفت: در هر برنامه ای که ترتیب دهید، هر تعداد نفر که از آن بهره برد، ثواب آن در پرونده اعمال شما ثبت می شود.
استاندار فارس با اشاره به روایات متعدد و گوناگون مبنی بر جایگاه زائر امام حسین علیه السلام و اهمیت زیارت قبر سیدالشهدا(ع)، به بیان برخی از این روایات پرداخت و گفت: زیارت امام حسین علیه السلام روزی را زیاد، عمر را طولانی،خطرات را دفع و گناهان را می آمرزد.
وی با بیان اینکه زائر امام حسین علیه السلام می تواند تا پنجاه نفر را شفاعت کند، افزود: ملائک برای زائر امام علیه السلام دعا می کنند؛ زیارت سیدالشهدا ثواب هزار حج مقبول را دارد و روز قیامت خداوند بهترین حافظ زائر کربلاست. همچنین زائر هنگام خروج از خانه، از گناه خارج می شود و ملائک مامور حفظ جان و مال اوهستند تا بازگردد.
 
محمد هادی ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گزارشات ارائه شده از سوی سازمان ها و دستگاه های متولیِ تسهیل در امر زیارت ائمه علیهم السلام گفت: از اقدامات ارزشمند شما که حاکی از انگیزه در خدمت رسانی، شوق و علاقه و عشق به سیدالشهدا و سایر ائمه معصومین است.
وی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده در زمینه برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در کشور عراق و مشکلات ایجاد شده برای زائران و موکب های خدمت رسان نیز گفت: برخی مسائل همچون سوخت رسانی در کشور عراق، انتقال کپسول های سوخت و ژنراتورها، بیمه خودروها در کشور عراق و باسکول ها در سطح کشوری پیگیری، تا مرتفع شود.
استاندار فارس در واکنش به پیشنهاد مطرح شده در جلسه، مبنی بر ارائه لاستیک تشویقی به ناوگان خودروهای سنگین که در ایام اربعین همکاری مناسب دارند، از آن بعنوان یک طرح و مشوق خوب نام برد و در ادامه خطاب به مسئولین دانشگاه های علوم پزشکی استان گفت که سرعت انتقال داروهای مورد نیاز این ایام به کشور عراق را افزایش دهند.
وی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ماموریت داد تا با همکاری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری جزوه مربوط به تب دنگی را به تناسب گروه های هدف و در مسیرهای مورد استفاده ایرانیان و سایر زائران سیدالشهدا که از استان فارس به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف می شوند تدوین و در اختیار زائران قرار دهند.
 
ایمانیه بر مقابله و برخورد با افرادی که از این ایام سوء استفاده کرده و در قالب کاروان های زیارتی از مشتاقان سیدالشهدا وجوه اضافی دریافت می کنند خبر داد و گفت: مدیرکل امنیتی استانداری با همکاری سازمان حج و زیارت استان، اداره اطلاعات و سایر نهادهای مرتبط، این مسئله را رصد و با آن مقابله کنند؛ در شهرستان ها، فرمانداران با همکاری ائمه محترم جمعه و جماعات با این موضوع را اطلاع رسانی کنند تا زائران اربعین حسینی در دام فریب سود جویان گرفتار نشوند.
 
نماینده عالی دولت در فارس، معاون هماهنگی امور گردشگری و زائرین استانداری فارس را ماموریت داد تا با همکاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان

 

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان ذیربط، کمیته ای تشکیل دهد و برای دانشگاه ها، کارخانه ها، شهرداری ها، نیروهای مسلح و سایر ارگان ها و دستگاه هایی که ظرفیت انتقال زائران اربعین حسینی به مرزهای خروجی کشور را دارند، برنامه ریزی کند؛ وی همچنین بر صدور مجوزهای قانونیِ لازم، در این زمینه نیز تاکید کرد‌.
 
وی در ادامه عبور زائران پاکستانی از استان را مورد توجه قرار داد و گفت: تدبیر کنید تا زائران سیدالشهدا از مسیر کوتاه تر و نزدیک تر به مرز عراق وارد شوند؛ در صورت فراهم شدن زمینه انتقال هوایی زائران از چابهار به خوزستان این مهم محقق می شود. در صورت نیاز با ارتش جمهوری اسلامی مذاکره می کنیم.
 
ایمانیه بر پیگیری برای محل استقرار و سرویس دهی پزشکان و پیراپزشکان و داوطلبان هلال احمر تاکید کرد و از معاونین سیاسی و گردشگری استانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، بعثه مقام معظم رهبری، هیات مذهبی، گروه های مردمی، حج و زیارت استان خواست چگونگی استفاده‌ی قسمتی از هزینه های موکب ها برای مباحث فرهنگی را مشخص کنند.
 
وی خواستار افزایش سرعت در تعیین تکلیف انتقال مواد غذایی شد و از اداره کل گمرکات استان خواست در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.
 
استاندار فارس در ادامه صدور گذرنامه برای زائران را مورد توجه قرار داد و از زحمات متولیان این حوزه در سال گذشته قدردانی کرد و همت و تلاش آنان را ارزشمند دانست و گفت: همکاری قابل توجهی مابین پست ثبت احوال، شهرداری شیراز و نیروی انتظامی در سال گذشته اتفاق افتاد لذا ضعف های سنوات قبل احصا و برای آن تدبیر کنید.
 
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اهمیت مدیریت برگشت زائران امام حسین علیه السلام خواستار تعیین دبیر برای برنامه های بازگشت زائران شد و افزود: برای رفع مشکلات برگشت از جمله اسکان، مسیرهای ورودی، شرایط بهداشتی و..‌. نیازمند برنامه جامع آن ایام هستیم که با وجود یک دبیر ویژه این مسئله مرتفع می شود.
استاندار فارس با بیان اینکه در سال گذشته یک مدیر ارشد در مرزهای خروجی، شهر کربلا و شهر نجف ویژه استان، معرفی و مستقر شدند، افزود: پیشنهاد می کنم همانند سال گذشته یک مدیر ارشد طبق جدول زمانبندی در سه نقطه مشخص، معرفی شود و همه با آنان همکاری کامل داشته باشند تا هر مسئله ای که وجود داشت در کمترین زمان ممکن رفع شود.
وی بر ضرورت تهیه جزوه ای ویژه زائرین این ایام تاکید کرد و گفت: جزوه مورد نیاز زوار در همه زمینه های مورد نیاز، تهیه و تکثیر و در اختیار زائران قرار گیرد.
 
ایمانیه خواستار بررسی جزئی و دقیق مسیر های مورد استفاده زائرین در این ایام در استان فارس شد و گفت: مسیر مورد استفاده تا مرزهای استان را طی طریق کنید تا نقاط ضعف این مسیر از جمله نمازخانه ها، سرویس بهداشتی، زمان فعالیت اماکن مورد نیاز، آسفالت جاده ها،تابلوهای هشدار دهنده و سیار علائم مورد نیاز و ... را منعکس کنید تا همه چیز در مسیر برای زائران به بهترین شکل مهیا باشد؛ برپایی موکب های مختلف در شهرستان های طول مسیر نیز اقدام مناسبی است که رفاه زائران سیدالشهدا را در پی دارد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به مسئله ارز مورد نیاز زائران اشاره کرد و گفت: سال گذشته بانک ملی در استان متولی این حوزه بود؛ در سال جاری چند بانک دیگر به این مسئله وارد شده اند تا مشکلات پیش روی زائران برای دریافت ارز مورد نیاز مرتفع شود؛ در صورت نیاز برای پیگیری در سطوح ملی، اقدامات لازم انجام می شود.
نماینده عالی دولت در فارس در پایان سخنان خود مجددا بابت تلاش ها و اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسمات مرتبط با ایام اربعین حسینی قدردانی کرد و خواستار استفاده بیش از پیش، از فرصت خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا شد.

نظر شما