شناسهٔ خبر: 67819093 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

چرا باید سایت خود را چندزبانه کنید؟

در این مقاله، در ابتدا به بررسی روند طراحی سایت چندزبانه و سپس مزایای یک وب‌سایت چند زبانه برای کسب‌وکار شما می‌پردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در عصر تجارت الکترونیک، تأثیر وب‌سایت‌ها در جذب مشتریان بالقوه بیشتر از همیشه است. با توجه به اینکه بسیاری از مشتریان برای اولین بار از طریق وب‌سایت با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند، بهبود تجربه کاربری و ارتقای سایت نه تنها برای تضمین فروش، بلکه برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان و افزایش وفاداری به برند ضروری است.

اگرچه طراحی جذاب و کاربرپسند باید در اولویت باشد اما شخصی‌سازی سایت نیز نقش بسیار مهمی در بهبود تجربه مشتری دارد. منظور از شخصی‌سازی فقط پیشنهادات محصول سفارشی و تبلیغات هدفمند نیست، بلکه ارایه سایت به زبان‌های مختلف نیز یک تجربه کاربری جذاب است. همگام با جهانی‌سازی و تجارت الکترونیک، وب‌سایت شما نیز باید همگام شود. یک وب‌سایت چندزبانه می‌تواند کسب‌وکار شما را متحول کند و از نظر رقابتی اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله، در ابتدا به بررسی روند طراحی سایت چندزبانه و سپس مزایای یک وب‌سایت چند زبانه برای کسب‌وکار شما می‌پردازیم.

چگونه می‌توانم یک سایت چندزبانه طراحی کنم؟

یکی از دغدغه‌های اصلی کسب‌وکارها در مورد ساخت یک سایت چندزبانه، پیچیدگی و دشواری آن است. داشتن سایت چندزبانه اصلاً کار سخت و پیچیده‌ای نیست ما در ادامه ساده‌ترین راه برای طراحی سایت چندزبانه را ارایه می‌دهیم:

خرید هاست و دامنه: قدم اول در راه اندازی سایت چندزبانه، خرید یک هاست مناسب و یک دامنه با زبان بین المللی است، توصیه می‌شود که از هاست خارجی برای سایت خود استفاه کنید.

استفاده از قالب مناسب: در قدم دوم باید از یک قالب مناسب و حرفه‌ای در سایت استفاده کنید، قالب‌های مختلفی مانند وودمارت، آسترا، … وجود دارند که کاملاً مطابق با سایت‌های بین المللی است.

قالب وودمارت مناسب برای طراحی سایت چندزبانه

استفاده از افزونه‌های مورد نیاز سایت چند زبانه:

برای سایت چندزبانه خود باید چند افزونه نصب کنید

اولین افزونه wpml است که قابلیت ترجمه پست‌ها، صفحات، ویجت ها و … را دارد.

حتماً از یک افزونه سئو مانند رنک مث در سایت خود استفاده کنید تا از یک سئو حرفه‌ای برای سایت چندزبانه خود بهره مند شوید.

برای اینکه مشکلات امنیتی مانند هک برایتان اتفاق نیفتد از یک افزونه امنیتی مانند وردفنس در سایت استفاده کنید.

به دلیل اینکه قصد راه اندازی یک سایت چندزبانه بین المللی دارید، بهتر است ورود کاربران به سایت هم حرفه‌ای باشد و کاربران مدت زمان زیادی را برای لاگین سایت وقت نگذارند، پیشنهاد می‌شود افزونه دیجیتس را نصب کنید تا ورود کاربران به سادگی و با وارد کردن شماره موبایل انجام شود.

مزایای طراحی سایت چند زبانه چیست؟

مهم‌ترین دلایلی که باید کسب و کار خود را گسترش دهید و یک وب سایت چندزبانه داشته باشید را در ادامه بررسی می‌کنیم:

جذب مخاطبین بیشتر

در حال حاضر ۵۸.۸ درصد از محتوای وب به زبان انگلیسی است و به دلیل اینکه انگلیسی یک زبان بین المللی است بهتر است که اگر قصد گسترش کسب و کار خود را دارید حتماً زبان انگلیسی سایت خود را هم داشته باشید، اما مخاطبان دیگری را نیز می‌توانید به سمت وب سایت خود بکشانید. حتی اگر مخاطبان شما انگلیسی صحبت کنند، ۶۵ درصد احتمال دارد که هنگام خواندن صفحات محصول به زبان مادری خود ترجمه کنند.

بنابراین با ارائه گزینه‌های زبان متعدد، می‌توانید کسب‌وکار خود را به بخش‌های جدیدی از مشتریان معرفی کنید و فروش و سود خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، اسپانیایی دومین زبان پرکاربرد در ایالات متحده است، پس، هم در سطح داخلی و هم بین‌المللی، چندزبانه بودن یک انتخاب هوشمندانه است.

کاهش نرخ خروج و افزایش نرخ تبدیل

۷۲.۱ درصد از کاربران بیشتر یا تمام وقت خود را در وب‌سایت‌هایی به زبان خود سپری می‌کنند. بنابراین در صورت داشتن یک سایت چندزبانه مصرف‌کنندگان خارجی زمانی که از سایت شما بازدید می‌کنند، کمتر احتمال دارد بلافاصله پس از دیدن اینکه سایت به زبان مادری آن‌ها نیست، از سایت خارج شوند، پس یکی دیگر از مزایای طراحی سایت چند زبانه کاهش نرخ تبدیل نرخ خروج از سایت است.

ایجاد مزیت رقابتی

کسب‌وکارها برای ماندن در فضای رقابت و رشد باید خود را متمایز کنند تا برتری نسبت به رقبا کسب کنند. یک وب‌سایت چندزبانه به افزایش فروش تجارت الکترونیک فرا مرزی کمک می‌کند و می‌تواند در حرکت به سمت محیط خرده‌فروشی متمرکز بر تجارت الکترونیک باشد.

جذب مشتریان خارجی با سئو بین المللی

اگر قصد جذب مشتریان خارجی دارید می‌توانید محتوای سایت چندزبانه خود را مطابق با هر زبان انجام دهید باید مطابق با SEO بین‌المللی بهینه‌سازی کنید. برای این کار بهتر است اصول سئو سایت چندزبانه را یاد بگیرید و با سئوی اصولی ورودی سایت خود را افزایش دهید.

جلب اعتماد مشتریان و مشتری محوری

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت چند زبانه جلب اعتماد مشتریان است، هرچه شخصی‌سازی یککسب‌وکار بیشتر باشد، جذب مشتری و فروش هم افزایش می‌یابد. یک وب‌سایت چندزبانه در هسته این رویکرد مشتری‌محور قرار دارد. ۴۴ درصد از کاربران اینترنتی اروپایی احساس می‌کنند که به دلیل صفحات وب به زبان دیگر است، اطلاعات جالبی را از دست می‌دهند.

با ارایه یک سایت چندزبانه برای مخاطبین، آن‌ها به‌طور طبیعی احساس می‌کنند که به آنها اهمیت می‌دهید و این احساس خوشایند و قدردانی به موفقیت تجاری بیشتری برای کسب و کار منجر می‌شود.

بازاریابی مقرون‌به‌صرفه

داشتن وب‌سایت برای هر کسب و کاری نقطه کانونی استراتژی بازاریابی آن است و از نظر هزینه نسبت به همه روش‌های بازاریابی مقرون به صرفه تر است.

هم چنین طبق آمار DemandMetric، بازاریابی محتوایی در وب‌سایت شما ۶۲ درصد کمتر از روش‌های سنتی بازاریابی هزینه دارد و تقریباً ۳ برابر بیشتر سرنخ ایجاد می‌کند. بنابراین، داشتن یک وب‌سایت چندزبانه نیز هنگام برنامه‌ریزی برای استراتژی بازاریابی بین‌المللی، منطقی و موثر است.

بهبود تصویر برند

امروزه کسب‌وکارها باید به هر طریقی که می‌توانند برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان تلاش کنند. داشتن یک سایت چندزبانه نشان می‌دهد که شما یک کسب‌وکار بین‌المللی هستید و این می‌تواند در نظر مشتریان نمادی از کیفیت و حرفه‌ای بودن باشد.

در این مقاله درباره مزایای طراحی سایت چند زبانه صحبت کردیم و در ادامه درباره روش سایت ساخت چندزبانه با وردپرس بحث کردیم. امیدواریم که به ابهامات شما در مورد سایت‌های چندزبانه پاسخ داده باشیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما