شناسهٔ خبر: 67818386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنجش ۱۶ هزار و ۶۶۸ نوآموز کلاس اولی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از سنجش ۱۶ هزار و ۶۶۸ نوآموز کلاس اول دبستان در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، امروز در بازدید از دبستان‌های شهرستان بیرجند اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 18 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در دبستان‌های استان ثبت‌نام شوند.

وی، از سنجش 16 هزار و 668 نوآموز بدو ورود به دبستان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از مجموع نوآموزان مورد سنجش قرار گرفته، تعداد 2 هزار 922 نوآموز بدو ورود به دبستان جهت سنجش تکمیلی به پایگاه‌های تخصصی سلامت ارجاع شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه فرایند غربالگری و سنجش بیش از 95 درصد نو آموزان بدو ورود به دبستان به اتمام رسیده؛گفت: از مجموع نوآموزان ارجاع شده 719 مورد به مراکز تخصصی بینایی، 702 مورد ارجاع شده به مراکز تخصصی شنوایی، یک هزار و 427 مورد ارجاع تخصصی هوش، اوتیسم 21 نفر و 83 مورد نیز ارجاع تخصصی جسمی، حرکتی هستند.

موسوی‌نژاد همچنین از راهیابی 14 دانش آموز استان در قالب 7 تیم به مرحله کشوری بیست و دومین دوره مسابقات آزمایشگاه علوم تجربی و پنجمین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی خبر داد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات، به میزبانی پژوهش‌سرای رازی شهرستان سرایان به عنوان قطب استانی آزمایشگاه علوم تجربی، برگزار شد که 74 دانش آموز دختر و پسر در قالب 37 تیم دونفره در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی با اشاره به فصل تابستان از ثبت‌نام بیش از  4 هزار دانش آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی، در پایگاه‌ها و کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت استان خبر داد.

وی، با بیان اینکه امروزه مهارت‌آموزی در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: همانطور که در سند تحول بنیادین اشاره شده هر دانش‌آموز باید تا پایان تحصیلات خود حداقل یک مهارت را به درستی بیاموزد و دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت به صورت تخصصی، مهارت‌های زندگی، ارتباطی و شخصیتی را فراگیرند.

موسوی‌نژاد همچنین از ضریب 78 درصدی خراسان جنوبی در صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با ارائه خدمات متنوع و مطمئن، بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی‌های فرهنگیان  است و باید سازوکار لازم برای جذب نیروهای جدید الورود به صندوق ذخیره در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اجرای مرحله دوم توانمندسازی مراقبین سلامت در استان، نیز تصریح کرد: توانمندسازی مراقبین سلامت، یکی از راهبردهای اساسی افزایش عملکرد، بهره‌وری و صیانت از سلامت جسم و روان متربیان است که نیازمند توجه به بعد روانشناختی است.

وی از ابلاغ الگوی مدارس تراز سند تحول در بازه زمانی سه ساله خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جدید 10 درصد مدارس عادی 50 درصد مدارس خاص، تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند. با مشخص شدن ابعاد و مولفه‌های مدرسه در تراز سند تحول بنیادین، می‌توانیم مدارس را بر اساس مولفه‌ها و شاخص‌های تعیین‌شده رتبه‌بندی کنیم به همین منظور برای هر 10 مدرسه یک راهبر تحول در نظر گرفته شده است که بر چگونگی انجام فعالیت‌ها نظارت می‌کند.

موسوی‌نژاد همچنین از توانمندسازی 200 فرمانده واحد مقاومت دانش آموزی دختر و پسر استان در طرح یاوران ولایت خبر داد و گفت: این طرح برای 100 فرمانده واحدهای مقاومت دانش آموزی پسر استان از 30 تیر لغایت یکم مرداد ماه جاری برگزار شد و برای 100 فرمانده واحد مقاومت دانش آموزی دختر استان نیز از دهم مردادماه جاری به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 252

نظر شما