شناسهٔ خبر: 67818307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۲۰۰ درصدی زیرساخت‌های سینمایی در سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زیرساخت‌های سینمایی در دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزاعی روز چهارشنبه در آیین گشایش سینما تفتان خاش، اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم سه سالن سینمایی در سیستان و بلوچستان وجود داشت که ۲ مورد آن در مرکز استان و یک سالن نیز در چابهار فعال است‌.

وی ادامه داد: به همت دولت و با پیگیری ها و اقدام های انجام شده، اکنون ۹ سینما در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر سیستان و بلوچستان دارای فعالیت هستند که از این تعداد چهار سالن امروز افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و جلسات برگزار شده در استانداری، سه سالن دیگر در ماه های آینده به چرخه اکران و نمایش این استان اضافه خواهد شد که به نوبه خود اتفاق بسیار بزرگی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: دولت توجه جدی به حوزه زیرساخت های سینمایی دارد که رشد صورت گرفته در همه نقاط کشور مشهود است، امیدواریم طبق قولی که به مردم و اهالی فرهنگ و هنر داده ایم، مشکلات زیرساختی در بخش سینما را در تمامی شهرهای کشور مرتفع کنیم.

خزاعی با تاکید به توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم بویژه سیستان و بلوچستان، ابراز امیدواری کرد: این مسیر در دولت های آینده نیز ادامه پیدا کند.

نظر شما