شناسهٔ خبر: 67816514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

وزیر اقتصاد: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول ۱۴۰۳، ۱۲ تُن ثبت شده است

تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه واردات شمش طلا در ۴ماهه اول ۱۴۰۳، ۱۲ تُن ثبت شده است، گفت: این عدد پارسال ۳ تُن بود و سال ۱۴۰۱ بسیار ناچیز و نزدیک به صفر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: تراز مثبت امسال، مثل سال گذشته ادامه دارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به واردات در ۴ماهه نخست سال جاری، اضافه کرد: واردات شمش طلا در ۴ماهه اول ۱۴۰۳، ۱۲ تُن ثبت شده است که این عدد پارسال ۳ تُن بود و سال ۱۴۰۱ بسیار ناچیز و نزدیک به صفر بود. پارسال به ۳ تُن رسید و امسال هم ۴ برابر شد.

وی ادامه داد: به لحاظ واردات خودروی نوی سواری، ۹۵۹۲ واحد خودروی سواری در ۴ ماهه نخست امسال وارد و از گمرکات ترخیص شده است که در مدت مشابه پارسال، تنها ۴۳۹ عدد بوده است.

خاندوزی تصریح کرد: واردات ۲۰ قلم کالای اساسی نیز در ۴ ماهه اول امسال، حدود ۴میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است که هم به لحظ وزنی ۸ درصد کاهش داشته و هم به هم به لحاظ ارزشی ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در حوزه ترانزیتی، با بیش از ۵۸ درصد افزایش نسبت به ۴ ماهه اول پارسال، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن ترانزیت از خاک ایران صورت گرفته که نشان‌دهنده افزایش نقش منطقه‌ای اقتصاد ایران است. بیشترین سهم در ترانزیت را مرز پرویزخان در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون تُن داشته است.

نظر شما