شناسهٔ خبر: 67816201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ هکتار از مراتع سرپل‌ذهاب در آتش سوخت

قصرشیرین- ایرنا- ۵۰ هکتار از مراتع و زمین‌های ملی ارتفاعات شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه امروز چهارشنبه در آتش سوخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی سرپل ذهاب با اشاره به آتش سوزی در ۵۰ هکتار از مراتع این شهرستان گفت: پس از وقوع آتش سوزی گسترده در مراتع و کوه های روستای «مهکی ناصر» از توابع این شهرستان تیمی از ماموران انتظامی در محل این حادثه حاضر شدند.

سرهنگ نوذر نظری افزود: پس از حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد حدود ۵۰ هکتار از مراتع و کوه‌های روستای «مهکی ناصر» از اتوابع بخش مرکزی این شهرستان آتش گرفته است.

وی اظهار کرد: طبق گفته اهالی این منطقه این آتش سوزی توسط افراد ناشناس رخ داده است که در این رابطه پرونده ای تشکیل شد و تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

گفتنی است با حضور اهالی منطقه و نیروهای دوست دار محیط زیست و همچنین دستگاه های امدادی این آتش سوزی مهار شده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد و دارای ۳۱۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

این شهرستان ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی سالانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات هر سال برداشت می‌شود.

نظر شما