شناسهٔ خبر: 67815862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مهار آتش و لکه‌گیری حریق کارخانه ریسندگی در شهرک صنعتی یزد/حادثه دیر به آتش‌نشانی اعلام شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه گفته‌های نگهبانی کارخانه حاکی از این است که شروع آتش به علت انفجار در ترانس پست برق بوده است گفت: علت اصلی حادثه باید توسط کارشناسان بررسی و اعلام شود.

صاحب‌خبر -

سعید پاک‌سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد، اظهار کرد: در حال حاضر حریقی در کارخانه ریسندگی در منطقه ویژه شهرک صنعتی یزد کنترل شده است و نیروهای آتش‌نشانی در حال لکه‌گیری هستند.

وی با بیان اینکه این آتش بامداد امروز آغاز شده بود و حوالی شش صبح کنترل شده بود، افزود: به دلیل نامشخص سالن دیگری درگیر آتش شد در حالی که کارشناسان آتش‌نشانی از محل بازدید داشتند و منطقه مورد نظر سرد بود، اما حریق از آن محل گسترش یافت و رو به اتمام است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: علت حادثه باید کارشناسی شود و هنوز مشخص نیست، گفته‌های نگهبانی کارخانه حاکی از این است که شروع آتش به علت انفجار در ترانس پست برق بوده است.

پاک سرشت عنوان کرد: یکی از دلایل گستردگی آتش و افزایش خسارت‌های وارده دیر اعلام شدن حادثه به مرکز آتش نشانی بوده که سبب گسترش حریق و کنترل نشدن در ساعت اولیه بوده است.

وی با بیان اینکه پس از گذشت هشت دقیقه از زمان اعلام به مرکز آتش‌نشانی نیروهای ما در محل حادثه حاضر شده بودند، ادامه داد: اگر زودتر به ما اعلام شده بود به احتمال زیاد شاهد این حجم از خسارت نبودیم، اما در حال حاضر تمام شرکت ریسندگی قیام نخ و سوله دچار حریق شده و همه از بین رفته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد تاکید کرد: در داخل این مجموعه ریسندگی مصدومی را نداشتیم، اما یکی از شرکت‌های مجاور برای اینکه اقدام به فعالیتی کند تا مانع از سرایت حریق به شرکت مجاور شود، یکی از نیروهایش از بالای سوله به پایین می‌افتد و دچار شکستگی در لنگ می‌شود که تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.

پاک سرشت تاکید کرد: آتش‌سوزی از اوایل بامداد امروز آغاز شده بود و ۲۱ آتش‌نشان از کارکنان سازمان آتش‌نشانی یزد مشغول اطفا حریق شدند، پس از اطلاع از حادثه آتش‌سوزی اولین خودرو ساعت ۳۴ دقیقه بامداد اعزام شد و ساعت ۴۳ دقیقه بامداد به محل رسید.

وی با بیان اینکه از ساعت اولیه ۲۱ آتش‌نشان از کارکنان سازمان آتش نشانی یزد مشغول اطفای حریق و ۹ دستگاه خودروی سنگین از ایستگاه‌های سطح شهر یزد در محل حادثه حاضر شدند، گفت: بلافاصله با توجه به گستردگی حریق از آتش‌نشانی شهرداری‌های میبد، مهریز، اردکان و اشکذر، فرودگاه، شرکت نفت و چندین تانکر آب‌رسان جهت اعزام خودروهایشان به شهرک صنعتی یزد درخواست کمک شد.

نظر شما