شناسهٔ خبر: 67815455 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

درخواست آمریکا از طرفین درگیر در سودان برای گفت‌وگو در سوئیس

ایسنا

ایالات متحده از طرفین درگیر در سودان؛ ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور خواست گفت‌وگو و مذاکرات آتش‌بس را ۱۴ اوت در سوئیس شروع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت اتحادیه آفریقا، مصر، امارات و سازمان ملل به عنوان ناظر و عربستان به عنوان میزبان در این گفتگوها شرکت خواهند کرد.

وی افزود، حجم مرگ و ویرانی در سودان بسیار بالاست و این جنگ بیهوده باید پایان یابد و از ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور خواست در مذاکرات سوئیس شرکت کنند و تعامل سازنده‌ای داشته باشند.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهارات مطبوعاتی گفت هدف از این مذاکرات در سوئیس، تکمیل مذاکرات جده و تلاش برای انتقال مذاکرات به مرحله بعد است.

وی افزود این مذاکرات بهترین فرصت برای توقف جنگ در سراسر سودان است.

از سوی دیگر، «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی از آمادگی نیروهای واکنش سریع برای حضور در این مذاکرات خبر داد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد موضع نیروهای واکنش سریع سودان برای برقراری آتش‌بس و هموار کردن مسیر دستیابی به یک راه حل سیاسی از طریق مذاکرات مسالمت‌آمیز ثابت است که حکومت مدنی را در کشور برقرار و روند انتقال دموکراتیک را فراهم کند.

بر اثر جنگی که آوریل ۲۰۲۳ در سودان میان نیروهای واکنش سریع و ارتش این کشور شروع شد، دهها میلیون تن آواره شده و قحطی در سودان حال گسترش است.

مذاکرات جده میان طرفین درگیر در سودان با نظارت آمریکا و عربستان اواخر ماه میلادی گذشته متوقف شد.

نظر شما