شناسهٔ خبر: 67815229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سال گذشته ۳۲ نفر در شهرهای حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز غرق شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سال گذشته در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۳۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، پژمان بختیاری‌نیا ظهر امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در گفت‌وگوی رسانه‌ای با بیان اینکه غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر و سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در افراد یک تا ۲۹ ساله در سطح جهان است، اظهار کرد: سال گذشته در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ۳۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در استان خوزستان بیشترین موارد غرق‌شدگی در سنین ۱۸ تا ۲۹ سال اتفاق می‌افتد و در رتبه بعدی، کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر غرق‌شدگی هستند، بنابراین ضمن آموزش نکات و اصول اولیه شنا در مهدکودک‌ها و مدارس، باید هشدارهای لازم هم به والدین کودکان داده شود.

معاون بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت (WHO) شش راه حل مبتنی بر شواهد را برای جلوگیری از غرق شدن ارائه کرده است که آموزش مهارت‌های اولیه شنا، ایمنی آب و نجات ایمن به کودکان در سن مدرسه و ایجاد مکان‌های امن دور از آب برای کودکان پیش دبستان با مراقبت از کودکان توانا از مهمترین این راه حل‌ها است.

بختیاری‌نیا اضافه کرد: نصب موانع کنترل دسترسی به آب، آموزش افراد حاضر در امر نجات و احیای ایمن و تنظیم و اجرای مقررات ایمن قایقرانی، کشتیرانی و کشتی از جمله پوشیدن وسایل شناور شخصی نیز از دیگر راه حل‌های ارائه شده در این خصوص است.

وی گفت: ایجاد تاب‌آوری و مدیریت خطرات سیل و سایر خطرها هم باید در پیشگیری از غرق‌شدگی مدنظر قرار داده شود.

نظر شما