شناسهٔ خبر: 67814340 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقامات سابق تل‌آویو خطاب به کنگره آمریکا: نتانیاهو تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است

تهران-ایرنا- مقامات پیشین و شخصیت‌های برجسته رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به کنگره آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، گروهی از شخصیت های سیاسی، نظامی، دانشگاهی و قضائی رژیم صهیونیستی از هر دو جریان چپ‌گرا و راست‌گرا طی نامه ای به مقامات کنگره آمریکا، به دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در این نهاد اعتراض کردند.

در این نامه که «دان هالوتس» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش، «تامیر پاردو» رئیس اسبق سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی(موساد) و «موشه یعلون» وزیر اسبق جنگ آن را امضا کرده اند، تاکید شد که کنگره آمریکا میزبان یک مجرم است.

معترضان به حضور نتانیاهو در آمریکا، دیدار وی از کنگره را عامل تقدم ادامه حیات سیاسی نتانیاهو بر دیگر مسائل دانستند.

معترضان اعلام کردند: نتانیاهو کماکان تمایلی برای ارائه طرحی برای «غزه پس از جنگ» ندارد و امنیت آمریکا و اسرائیل را به سخره گرفته است.

در این نامه تاکید شد: نتانیاهو تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است و ادامه حیات سیاسی وی، به امنیت ملی آمریکا نیز به شدت آسیب می زند.

به گزارش ایرنا، سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه های مختلف در سرزمین های اشغالی شد و مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند.

اخیرا، خانواده‌های اسرای صهیونیست با اشاره به آزاد نشدن اسرا بعد از ۱۰ ماه جنگ علیه غزه، سفر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به آمریکا را «گناهی بزرگ» اعلام کردند.

این خانواده ها در نامه ای سرگشاده، از نتانیاهو خواستند تا پیش از سفر به آمریکا برای سخنرانی در کنگره این کشور، توافق آتش‌بس با مقاومت فلسطین را امضا کند.

براساس این گزارش، ‌نتانیاهو به دعوت کنگره آمریکا، قرار است امروز چهارشنبه در این نهاد سخنرانی کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از سفر به آمریکا، قدردانی از حمایت‌های بایدن را از جمله اهداف این سفر اعلام‌ کرد.

این نخستین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خارج، از زمان آغاز جنگ غزه در اوایل پائیز گذشته است.

نظر شما