شناسهٔ خبر: 67812792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز مهران تشکیل می‌شود/ شرایط حضور اصحاب رسانه اعلام شد

مجید کیان

قرارگاه رسانه‌ای اربعین را در محل موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان مهران، به منظور ساماندهی، اعزام، تردد، اسکان و بسترسازی برای پوشش خبری رویداد بزرگ پیاده روی اربعین، برای سومین سال متوالی در مهران تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

فراخوان رسانه‌ای اربعین ١۴٠٣؛ دعوت از اصحاب فرهیخته رسانه برای مشارکت در خبری رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) راهپیمایی جهانی اربعین به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای مذهبی جهان، هر سال باشکوه‌تر از قبل، با حضور میلیونی زائران و عاشقانی از ایران و سراسر جهان برگزار می‌شود.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام (موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه؛ قرارگاه رسانه‌ای اربعین ١۴٠٣) ،خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، بسیج رسانه استان و  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اعلام کرد: مرز بین‌المللی مهران؛ دروازه عتبات عالیات، به عنوان کوتاه‌ترین و امن‌ترین مسیر زمینیِ ایران با کشور عراق، هر ساله محل گذر زائران داخلی و خارجی زیادی است.

مردمان خون‌گرم استان ایلام، پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) و به ویژه شهرستان ولایت‌مدار و شهیدپرور مهران، همگام با دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان، هرساله با برپایی ایستگاه‌ها و موکب‌های مردمی، از خیل عظیم دلدادگان حسینی، با دل و جان پذیرایی می‌کنند. بازتاب و نمایاندن این شور و شعور و دلدادگی و عاشقی به جهانیان و انعکاس خدمات شبانه‌روزی خادمان اربعین، تنها از طریق قلم توانمند و لنز دوربین شکارچیان لحظه‌ها؛ اتفاق می‌افتد.

در این راستا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام قرارگاه رسانه‌ای اربعین را در محل موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان مهران، به منظور ساماندهی، اعزام، تردد، اسکان و بسترسازی برای پوشش خبری رویداد بزرگ پیاده روی اربعین، برای سومین سال متوالی، با همکاری فعالان رسانه‌ای، دایر نموده است.

به منظور برنامه‌ریزی، ساماندهی، پشتیبانی و تسهیل در روند عزیمت، تردد و اسکان خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در مرز بین‌المللی مهران، از صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای که تمایل به همکاری و عزیمت به شهرستان و مرز بین‌المللی مهران، برای تهیه گزارش و پوشش خبری و تصویری حماسه بزرگ اربعین را دارند، دعوت می‌شود با توجه به شرایط و نکات زیر، تقاضای کتبی خود را حداکثر تا تاریخ ١٣ مردادماه به اداره فرهنگ و رسانه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام (دبیرخانه قرارگاه رسانه‌ای اربعین) ارائه دهند.

بدیهی است با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، به درخواست‌های ارسالی بعد از تاریخ اعلام شده، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

١- ارائه درخواست کتبی از رسانه دارای پروانه فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات الزامی است.

٢- از هر رسانه حداکثر ۲ نفر (خبرنگار یا عکاس خبری) پذیرش و اعزام خواهند شد.

۳- سرویس ایاب و ذهاب هر روز ساعت ۶ صبح به سمت مهران حرکت خواهد کرد و بعد از ظهر یا عصر همان روز به ایلام برخواهد گشت.

۴- با توجه به کمبود امکانات، اسکان برای خواهران میسر نیست و اسکان به صورت محدود و فقط برای خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری( آقایان) فراهم می‌شود و مدت زمان اسکان بایست با درخواست کتبی رسانه محل فعالیت ارائه شود.

۵- به درخواست‌های مکتوب خبرنگاران آزاد، پس از طرح و بررسی در کمیته تخصصی قرارگاه رسانه‌ای اربعین و تأیید فعالیت رسمی و قانونی آنان ترتیب اثر داده خواهد شد.

۶- پوشش خبری تحلیلی، تولید محتوا و انعکاس اخبار، تصاویر و رویدادهای اربعین توسط فعالان رسانه‌ای و انتشار در رسانه‌های دارای مجوز، ملاک ارزیابی عملکرد و فعالیت رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای خواهد بود. ( لازم است خبرنگاران و فعالان رسانه‌های اعزامی به مهران، تولیدات خود را در کارگروهی که با عنوان "قرارگاه رسانه‌ای اربعین"، در یکی از پیام رسان‌های شبکه‌های اجتماعی داخلی ایجاد خواهد شد، بازنشر دهند.

انتهای پیام

نظر شما