شناسهٔ خبر: 67810916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهادت پنچ کارگر آذرآب در بمباران پنجم مرداد سال ۶۵

اراک - ایرنا - قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب اراک گفت: این شرکت در بمباران رژیم بعثی در پنجم مرداد سال ۱۳۶۵ (پنج پنج)، پنج شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صفدرعلی اسدی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت شهدای پنج پنج اراک ( پنجم مردادماه) در جمع کارگران شرکت آذرآب اراک، افزود: جایگاه ویژه شرکت صنایع آذرآب در پشتیبانی جنگ تحمیلی غیرقابل انکار است، صنایع بزرگ و کوچک استان مرکزی در طول جنگ به تولید تجهیزات نظامی همچون انواع سلاح‌، گلوله، توپ، خمپاره، ماشین‌آلات و پل‌های شناور پرداختند و همین امر باعث شد که در جنگ نظامی مورد هجوم دشمن قرار گیرند.

وی بیان کرد: شدیدترین این حملات پنجم مرداد سال ۱۳۶۵ رخ داد که بر اثر آن کارخانجات «صنایع آذرآب»،«آلومنیوم‌سازی ایران» و «واگن‌سازی پارس» مورد هدف قرار گرفت و موجب شهادت ۷۸ تن و مجروحیت بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران اراکی شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب ادامه داد: در این حمله نابرابر شرکت صنایع آذرآب پنج شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

اسدی یادآور شد: استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس به واسطه استقرار صنایع استراتژیک و مادر تخصصی، نقش حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته و نیروهای غیرتمند شرکت صنایع آذرآب پس از بمباران صنایع و تشیع باشکوه شهدای بمباران هوایی با همدلی و همبستگی کار ساخت و ساز این صنعت آسیب دیده را از سر گرفتند.

وی گفت: صنعت و صنعتگران این شهر پس از گذشت سال‌ها از این حمله وحشیانه و همچنان در جنگ اقتصادی و در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان محکم و پر صلابت بر جای خود ایستاده‌اند تا نشان دهند مردان صنعت این دیار خستگی ناپذیرند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب افزود: قلب تپنده صنعت آذرآب با غیرت کارگران بدون توقف و تعطیلی بار دیگر به فعالیت خود ادامه داد و از برکت خون شهدایی که بر زمین سالن‌های تولید این کارخانه ریخته شد، این واحد صنعتی همواره در اوج است.

اسدی عنوان کرد: شرکت صنایع آذرآب یکی از ۱۰ طرح صنعتی دهه نخست انقلاب اسلامی بود و با توجه به حساسیت بالا و داشتن تجهیزات پیشرفته و سیستم و ساختار موجود و کارشناسان فنی، در زمان دفاع مقدس بیشترین خدمات برای پشتیبانی و حمایت از رزمندگان اسلام بر دوش این شرکت قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تولیدی شرکت صنایع آذرآب ساخت تجهیزات دفاعی برای پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود و به همین سبب مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت.

نظر شما