شناسهٔ خبر: 67810881 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

شدت افزایش دما در روزهای شنبه و یکشنبه/ دمای بیش از ۵۰ درجه در استان‌های کرمان و خوزستان

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از شدت افزایش دما در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در این روزها شمال خراسان شمالی تا ۵ درجه افزایش دما داشته باشند.

صاحب‌خبر -

«صادق ضیاییان» رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره گرمای هوا و اینکه گفته می‌شود بین ۵ تا ۸ درجه افزایش دما در روزهای آینده خواهیم داشت، گفت: افزایش دما بین ۵ تا ۸ درجه در روزهای آتی اساسا موضوع درستی نیست.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده تقریبا در اغلب مناطق به صورت تدریجی افزایش دما را داریم، اما عمده افزایش دما مربوط به روز شنبه و روی نوار شمالی کشور است. براین اساس در اغلب نقاط بین یک الی دو درجه افزایش دما را خواهیم داشت و در برخی از شهرها مانند شهرهای استان خراسان شمالی ممکن است افزایش دما به حدود ۵ درجه نیز برسد، اما در سایر نقاط افزایش دما در حد یک تا سه درجه است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: بیشترین دما را احتمالا در روزهای شنبه و یکشنبه خواهیم داشت و بعد از آن از روز دوشنبه دیگر دما کاهش پیدا خواهد کرد و به حالت طبیعی باز می‌گردد البته منظور از حالت طبیعی دما، دمای تابستانه است و ما انتظار هوای سرد را در تابستان نداریم.

ضیاییان با اشاره به تفاوت دما در مناطق مختلف کشور گفت: در استان تهران و شهر تهران احتمال این وجود دارد که در روزهای شنبه و یک شنبه دمای تهران به ۳۹ یا ۴۰ درجه برسد. در استان خوزستان نیز انتظار داریم در روز شنبه بخش‌هایی از استان خوزستان دمای ۵۰ درجه را داشته باشد بخش‌هایی از استان کرمان به ویژه نیمه شرقی استان کرمان دمای ۵۰ درجه و بیش از ۵۰ درجه را تجربه خواهند کرد. روز یکشنبه نیز به همین صورت است و بخش‌هایی از استان خوزستان، استان بوشهر، استان سیستان و بلوچستان و شرق استان کرمان دمای بیش از ۵۰ درجه را خواهند داشت.

وی درباره بارش‌های رگباری گفت: امروز بارش‌های رگبار و خفیف باران را در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از استان اردبیل و ارتفاعات رشته کوه البرز به ویژه در محورهای مواصلاتی استان‌های تهران و البرز خواهیم داشت. برای روز پنجشنبه نیز بارش در استان اردبیل شمال شرقی استان آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از گیلان پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای روز جمعه بارش‌های خفیفی در استان گیلان پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌های خفیف روز شنبه در استان گیلان ادامه خواهد داشت. در روز یکشنبه نیز ممکن است این بارش‌ها در استان گیلان شدت پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما