شناسهٔ خبر: 67809594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره هواشناسی اردستان:

آلودگی هوای اردستان تا پایان مرداد ادامه دارد

مرتضی عسگری

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: با بررسی نقشه‌های هواشناسی شرایط آلودگی هوای شهرستان اردستان با شدت و ضعف تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

محمدصادق شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تغییرات دمایی و آلودگی هوا نسبت به سال گذشته زیاد نبوده است. البته طی سال‌های گذشته به مرور افزایش ریزگردهای آلاینده هوا را داشتیم.

وی با بیان اینکه افزایش ریزگردهای آلاینده هوا ناشی از وضعیت کویر سمنان و بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بادهای خارج از کشور است که از سمت عراق و سوریه وارد می‌شود، افزود: البته نوع بافت خاک نیز بی‌تأثیر نخواهد بود و بارش‌های امسال از تشدید و شدت بادها و ریزگردهای آلاینده جلوگیری کرد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: با بررسی نقشه‌های هواشناسی پدیده غالب منطقه تا پایان مردادماه وزش تندباد لحظه‌ای و تولید گردو خاک با شدت و ضعف خواهد بود. البته این موضوع به این معنا نیست که بعد از مردادماه ریزگردها تمام شود.

شفیعی گفت: اداره هواشناسی مقادیر متوسط و حداکثر گازهای آلاینده NO۲,CO,O۳ و ذرات معلق گرد و خاک در هوا با قطر PM۲.۵ وPM۱۰ را به‌طور روزانه برای همشهریان اعلام خواهد کرد تا مردم نسبت به وضعیت سلامت هوا در جریان قرار گیرند.

وی از شهروندان خواست در مواقع ایجاد گرد و خاک به نکات بهداشتی توجه کنند و در فضاهای باز در معرض این آلودگی قرار نگیرند و از تحرک خودداری کنند. همچنین حتی‌الامکان در منازل بمانند و در و پنجره‌ها را کاملاً بسته نگه داشته و از سیستم‌های برودتی مدار بسته استفاده کنند.

ماندگاری هوای گرم تا ۱۰ روز آینده در اردستان

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان در خصوص وضعیت گرمای هوای شهرستان، گفت: وضعیت ماندگاری گرمای هوا در اردستان کم‌سابقه بوده و مردم روز گذشت ه(دوشنبه) در شهر اردستان دمای ۴۲ درجه بالای صفر را تجربه کردند.

شفیعی با بیان اینکه شهر مهاباد تاکنون با دمای ۴۵ درجه گرم‌ترین نقطه شهرستان بوده، خاطرنشان کرد: امسال تداوم هوای داغ در این شهرستان زیاد شده و به نوعی مردم را کلافه کرده است. وضعیت دمای هوا به‌گونه‌ای است که شهروندان دمای ۴۰ تا ۴۳ درجه را بیشتر از سال‌های گذشته شاهد هستند.

وی با بیان اینکه ماندگاری هوای گرم تا ۱۰ روز آینده در اردستان ادامه دارد و بعد از آن به مرور وضعیت دما کاهشی خواهد شد، توصیه کرد: در این شرایط عموم مردم در ساعات اوج گرما از تردد غیرضروری خودداری کنند و در روزهای گرم کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی تا حد امکان در فضای باز حضور پیدا نکنند.

انتهای پیام

نظر شما