شناسهٔ خبر: 67808695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزینه پیشنهادی ریاست دیوان محاسبات کشور:

دیوان محاسبات را بدون نگاه سیاسی به مسیر فنی و کارشناسی خود بر می گردانم

تهران- ایرنا- گزینه پیشنهادی ریاست دیوان محاسبات کشور گفت: متعهد می شوم بدون نگاه سیاسی، دیوان را به مسیر فنی و کارشناسی خود برگرداندم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی امروز- چهارشنبه ۳ مرداد ماه- مجلس شورای اسلامی تعیین رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت و حمیدرضا تیموری به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس دیوان محاسبات کشور به تشریح دیدگاه های خود پرداخت.

حمیدرضا تیموری گفت: من فرزند دیوان محاسبات هستم، متعهد به امانتداری، هوشیاری و بینایی هستم، متعهد می شوم بدون نگاه سیاسی دیوان سیاست زده را به مسیر فنی و کارشناسی خود برگرداندم.

تیموری تصریح کرد: متعهد می شوم که دیوان نقش بازدارندگی خود را بیش از گذشته ایفا کند و ابزار حساب های جناحی نباشد، البته باید بگوییم من سیاسی نیستم و پشتوانه سیاسی هم ندارم، نمی خواهم با سیاسی کاری به این مسئولیت برسم و تنها به دنبال تقویت اقتدار دیوان محاسبات هستم.

وی ادامه داد: در محضر خدای متعال و شما نمایندگان محترم متعهد می‌شوم از انتصاب مدیران سیاسی و حزبی در این مرجع تخصصی و فنی اجتناب کنم و بدون هر گونه گرایش سیاسی و حزبی و گروهی به فعالیت نظارت مستمر مالی به منظور پاسداری از بیت‌المال بپردازم.

وی تصریح کرد: بنده با توجه به سوابق اجرائی بیرون از دیوان محاسبات که در یکی از مهمترین نهادهای مالی کشور سابقه اجرایی داشته‌ام و به لطف خداوند متعال هیچ‌گونه خطا و لغزشی در انجام وظیفه نداشته‌ام مشکلات مدیران دستگاه‌های اجرایی را درک می‌کنم و با برنامه‌ریزی مناسب برای انجام اقدامات پیشگیرانه تلاش می‌کنم ضمن نظارت کامل در رعایت قانون، قدرت جسارت و ریسک‌پذیری مدیران دستگاه‌های اجرایی را افزایش داده تا از خسارت احتمالی به کشور جلوگیری شود. قطعاً تصمیم به هنگام مدیران و اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات حائز اهمیت است.

تیموری یادآور شد: بنده همه بخش‌های دیوان را می‌شناسم، بخش نظارتی و انتظارات شما را از نهاد نظارتی و تخصصی و حرفه‌ای دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی شما نمایندگان محترم به طور کامل درک می‌کنم و برای رهبری آن ۱۳ برنامه در ۱۲ صفحه مدون تهیه که تقدیم شما سروران گرامی خواهد شد.

وی افزود: دیوان محاسبات به عنوان فرمانده عملیات میدانی جزئی از مجلس است و ما به آن افتخار می‌کنیم، توفیق داشتم در سنوات گذشته با تعداد زیادی از نمایندگان و در قالب یک کارشناس دیوان محاسبات در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق حضور داشته باشم و در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عنوان دبیر ستاد بودجه و در سال ۱۴۰۲ به عنوان دبیر ستاد برنامه هفتم توسعه در مجلس انجام وظیفه کردم.

تیموری تأکید کرد: معتقدم با اتکاء بر ذات لایزال الهی و توانمندی‌های ذاتی و بالقوه دیوان و زیرساخت‌های موجود در کنار حمایت شما نمایندگان محترم و خصوصاً رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه قدم‌های جدی و جدید برای ارتقاء  نقش و جایگاه دیوان محاسبات در نظام مالی کشور برداشته و با حسن تعامل با سایر دستگاه‌های نظارتی نیز موجب هم‌افزایی و بهبود عملکرد نظارتی کشور شوم.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای اداره دیوان محاسبات دارد، افزود: افزایش اقتدار دیوان محاسبات کشور، ارتباط با نمایندگان، کمیسیون‌ها و مجلس شورای اسلامی، برگزاری نشست مجامع استانی نمایندگان در محل ادارات کل دیوان محاسبات و ارائه گزارش‌های نظارتی در جلسات مذکور و نظارت بر شرکت‌های دولتی و شرکت‌ها و موسساتی که مالکیت عمومی بر آنها مترتب است با عنایت و تأکیدات مقام معظم رهبری را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ام.

نظر شما