شناسهٔ خبر: 67808576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس رایگان فوتبال در همدان؛ شکوفایی استعدادها از زیرپوست شهر

همدان- ایرنا- باشگاه شهرداری همدان در دو سال گذشته اقدام به مدل‌سازی ساختاری در رشته ورزشی فوتبال کرده و با تزریق امکانات مورد نیاز، فوتبال را به سمت حاشیه نشین‌ها برده تا استعدادهای خفته در زیر پوست شهر را شناسایی و شکوفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا اینجا در محله‌های شهر همدان فوتبال دلخوشی حاشیه نشینان است؛ آن‌ها حاضرند با حداقل امکانات در زمین‌های خاکی در کنار هم رقابتی هر چند با چاشنی خشنونت و درگیری را برگزار کنند.

عشق به فوتبال در این محله‌ها حد و مرز ندارد و اگرچه ورزش دوستان این مناطق با فقر امکانات ورزشی مواجه هستند اما فوتبال توانسته شور و هیجان وصف ناپذیری را در بین جوانان محله نشین ایجاد کند.

عشق به فوتبال در این محله‌ها حد و مرز ندارد و اگرچه ورزش دوستان این مناطق با فقر امکانات ورزشی مواجه هستند اما فوتبال توانسته شور و هیجان وصف ناپذیری را در بین جوانان محله نشین ایجاد کند.

اگرچه فوتبال حاشیه شهرهای همدان در این سال‌ها با حداقل امکانات در زمین‌های خاکی جریان داشته، اما شهرداری این شهر طی ۲ سال گذشته با تامین زیرساخت‌ها و نیز تجهیز حداقل امکانات، انسجام اصولی را در پروسه شناسایی استعدادها، آموزش و شکوفایی آن‌ها داده است.

هیجان فوتبال در تابستان داغ همدان

دور جدید مدارس فوتبال کشور همزمان با فرارسیدن فصل تعطیلات دانش‌آموزان رده‌های سنی پایه در حالی با استقبال چشمگیر همراه است که برای نخستین بار در همدان نسبت به راه‌اندازی دوره‌های رایگان برای استعدادهای بی‌بضاعت حاشیه این شهر اقدام شده است.

فوتبال به عنوان پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی این روزها نزد خانواده‌ها به ویژه نونهالان و نوجوانان از استقبال بسیار خوبی برخوردار است.

این رشته ورزشی با توجه به جایگاهی که در بین مردم ایران دارد، بیشتر مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد و از همین رو می‌طلبد ضمن استانداردسازی مدارس، نظارت دقیق بر عملکرد آن‌ها نیز صورت بگیرد.

مدارس فوتبال همدان در سال‌های اخیر بنا بر سیاست فدراسیون فوتبال و نیز توجه خانواده‌ها با رشد قابل توجهی همراه شده است و این مدارس در طول سال و به خصوص هنگام تعطیلی واحدهای آموزشی با تبلیغات گسترده نسبت به پذیرش و ثبت نام نونهالان و نوجوانان برای آموزش، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

مدارس رایگان فوتبال در همدان؛ شکوفایی استعدادها از زیرپوست شهر

راه‌اندازی مدارس رایگان فوتبال در حاشیه شهر

معاون ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان نیز از راه‌اندازی مدارس رایگان فوتبال در حاشیه شهر برای استعدادهای بی‌بضاعت خبر داد.

هادی بلوری افزود: هم اکنون مدارس فوتبال رایگان را در پنج منطقه دایر شده که شامل کوی خضر فرهنگسرای کسب و کار ولایت، شهرک اندیشه مسجد امام حسن مجتبی، کوی ولیعصر (ع) «دیزج» فرهنگسرای مهر، شهرک شهید مدنی مجموعه شهید مدنی و کوی کوثر (حصارامام) مسجد فاطمه الزهرا (س) است.

هم اکنون مدارس فوتبال رایگان را در پنج منطقه دایر شده که شامل کوی خضر فرهنگسرای کسب و کار ولایت، شهرک اندیشه مسجد امام حسن مجتبی، کوی ولیعصر (ع) «دیزج» فرهنگسرای مهر، شهرک شهید مدنی مجموعه شهید مدنی و کوی کوثر (حصارامام) مسجد فاطمه الزهرا (س) است.

وی اضافه کرد: این مدارس فوتبال در زمین چمن‌های مصنوعی ایجاد شده توسط شهرداری در مناطق مختلف شهر همدان راه‌اندازی شده و تمامی خدمات رایگان است.

بلوری بیان کرد: برای مدارس فوتبال حاشیه شهر همه مربی اعزام می‌کنیم و امکانات لازم را نیز تأمین کرده‌ایم تا آموزش‌ها در سطح مطلوب انجام شود.

وی این اقدام باشگاه شهرداری را بی‌نظیر دانست و گفت: مناطق کم برخوردار از مدارس رایگان فوتبال همراه با بهترین مربیان رده‌های سنی پایه استان همدان برخوردار هستند تا استعدادها به طور گسترده شناسایی و برای پرورش یافتن، جذب شوند.

وی یادآور شد: بیش از ۳۰۰ نوآموز هم اکنون در مدارس فوتبال حاشیه شهر همدان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و هفت مربی که بالاترین مدرک مربیگری را دارند، این تعالیم را برعهده دارند.

باشگاه شهرداری پرجمعیت‌ترین در مدارس فوتبال

مدرسه فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان به عنوان بزرگترین مدرسه فوتبال استان، طی مراسمی باشکوه و با حضور نوآموزان، مربیان، مسؤولان و خانواده فوتبالیست‌های ثبت نام شده برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در این باره گفت: هر سال بیش از ۶۰۰ فوتبالیست در مدرسه تابستانی ثبت نام می‌کنند.

محمود رجبی افزود: مدرسه فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در کشور یکی از مدارس برتر از نظر وجود زیرساخت‌های ورزشی و مربیان با دانش است.

وی با بیان اینکه هر سال بیش از ۶۰۰ فوتبالیست در مدرسه تابستانی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ثبت نام می‌کنند گفت: همدان فوتبالیست‌های زیادی را به کشور معرفی کرده و ظرفیت خوبی در این حوزه فراهم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: بسیاری از فوتبالیست‌های همدانی شاغل در لیگ برتر و لیگ‌های مختلف فوتبال از گذشته تا به امروز از دل مدرسه فوتبال شهرداری و آکادمی باشگاه به سطح اول فوتبال کشور معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: هدف ما ابتدا اخلاق‌مداری و بعد کشف استعدادهای ناب فوتبالی و معرفی به فوتبال کشور است.

رجبی با اشاره به زیرساخت و امکانات مناسب باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری همدان بیان کرد: فوتبالیست‌هایی که در مدارس فوتبال ما فعالیت می‌کنند توسط برترین مربیان استعدادیابی استان زیر نظر گرفته می‌شوند.

وی تاکید کرد: در صورت داشتن استعداد این بازیکنان به تیم‌های پایه آکادمی ما معرفی می‌شوند.

رجبی با قدردانی از زحمات مدیریت شهرداری گفت: حمایت‌های شهردار و اعضای شورای شهر باعث شده تا بتوانیم در استان حرف نخست را بزنیم و در کشور نیز زبانزد باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم بهترین خدمات را به فرزندان شهر همدان ارائه دهیم و تا آن روز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

رهاورد:
با توجه به اینکه فوتبال به عنوان پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی در نزد خانواده‌ها به ویژه نونهالان و نوجوانان از استقبال خوبی برخوردار است لازم است که ضمن استانداردسازی مدارس، نظارت دقیق بر عملکرد آن‌ها نیز صورت بگیرد.

مدارس فوتبال همدان در سال‌های اخیر بنا بر سیاست فدراسیون فوتبال و نیز توجه خانواده‌ها با رشد قابل توجهی همراه شده است و این مدارس در طول سال و بخصوص هنگام تعطیلی واحدهای آموزشی با تبلیغات گسترده نسبت به پذیرش و ثبت نام نونهالان و نوجوانان برای آموزش، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

نظر شما