شناسهٔ خبر: 67805551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نبود مدیریت واحد در مرز چذابه، مانع توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز نبود مدیریت واحد را یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های پایانه تجاری مرز چذابه در توسعه صادرات غیر نفتی استان خوزستان عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد نجفیان با اشاره به اینکه مرز چذابه سال‌هاست با مشکلات متعددی در حوزه تجارت با عراق روبرو است گفت: وجود تضاد در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت مرز چذابه باعث شده تا صادرات از این مرز با مشکلاتی همراه باشد، نبود مدیریت واحد یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های این گذرگاه مرزی در توسعه صادرات غیر نفتی استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در شورای تامین استان مصوب شد که اتاق بازرگانی اهواز در خصوص مشکلات این مرز بررسی‌های کارشناسی انجام دهد، افزود: امیدواریم با تعیین پیمانکار جدید در مرز چذابه شاهد تحولات بهتر و موثری در تسهیل امر صادرات و افزایش حجم مبادلات تجاری باشیم، زیرا تا زمانی که شرایط برای سرمایه‌گذاری در مرز چذابه فراهم نشود سرمایه‌گذاران رغبتی به فعالیت در این مرز ندارند.

نجفیان مشکلات موجود در بازارچه مرزی چذابه را دوطرفه دانست و ادامه داد: کشور عراق نیز برای حل این مشکلات باید پای کار بیاید، ضمن اینکه ورود میدانی اتاق بازرگانی اهواز برای حل مشکلات مرز چذابه را ضروری است.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز یکی از رسالت‌های اتاق بازرگانی اهواز را برگزاری نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی عنوان و اضافه کرد: در تلاش هستیم با استفاده از کارشناسان مجرب و برجسته حوزه اقتصادی، زمینه مطلوب فعالیت‌های بخش خصوصی در استان بیش از پیش فراهم شود.

 
 

نظر شما