شناسهٔ خبر: 67803043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نگرانی از احتمال شیوع تب دنگی در کهگیلویه/ راه پیشگیری از اب... -

اقتصاد ایران: دهدشت_ رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: چالش های مربوط به احتمال شیوع تب دنگی و نگرانی‌های مرتبط با آن در شهرستان بطور جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید منصور تقوی عصر سه شنبه در شورای سلامت شهرستان از خطر شیوع تب دنگی و نگرانی‌های مرتبط با آن خبر داد.

وی تصریح کرد: این بیماری که عامل انتقال آن نوعی پشه است، علائمی چون سردرد، استخوان‌درد و کوفتگی بدن دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: تشخیص ویروس تنها از طریق آزمایش توسط پزشک ممکن است و هنوز واکسن یا درمان خاصی برای آن وجود ندارد.

تقوی افزود: محل زیست پشه ناقل در مکان‌های دارای آب راکد است و در دهدشت، آب جداول می‌تواند به عنوان یک محل مناسب برای رشد این پشه‌ها عمل کند.

تقوی تاکید کرد: تاکنون ۱۵۰ بیمار در کشور شناسایی شده‌اند که ۱۳۰ نفر از آنها از امارات به ایران بازگشته‌اند.

وی با اشاره به درگیری استان بوشهر به این بیماری تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل مراودات گستره با این استان در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به اینکه شهرستان کهگیلویه تاکنون موردی از این بیماری نداشته است، بیان کرد: ورود افراد از پاکستان و افغانستان می‌تواند احتمال ورود ویروس را افزایش دهد.

تقوی تاکید کرد: همچنین در موکب‌های زائران باید حساسیت‌های بهداشتی لحاظ شود و شهرداری با تنظیف جداول از بروز ویروس جلوگیری کند.

برچسب‌ها:

نظر شما