شناسهٔ خبر: 67802872 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه: رژیم صهیونیستی به دنبال ممانعت از ایفای نقش انسانی «آنروا» است

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه سوریه هدف رژیم صهیونیستی از «تروریستی» خواندن آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی«آنروا» را تلاش برای ممانعت از ایفای نقش این آژانس دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه در بیانیه‌ای اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی به آنروا و تروریستی خواندن این آژانس را تلاشی از جانب رژیم اسرائیل برای پایان دادن به ایفای نقش انسانی آنروا و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های صهیونیست ها در نوار غزه و کرانه باختری دانست.

در این بیانیه با اشاره به تصمیم کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مبنی بر تروریستی خواندن آنروا آمده است: آنروا با هدف احقاق حقوق آوارگان فلسطینی و پیدا کردن راه‌حل عادلانه بر اساس قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه شماره ۱۹۴، با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل تأسیس شد.

در بیانیه مذکور آمده است که جمهوری عربی سوریه اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی به آنروا درباره فعالیت‌های تروریستی را محکوم و تأکید می‌کند که ادعاهای کذب و شرم‌آور این رژیم و اتهام‌زنی آن به نهادهای مهم سازمان ملل که در حال انجام وظایف انسانی خود هستند و متهم کردن این نهادها به تروریسم، باعث می‌شود که در آینده نیز سازمان ملل متحد و هر سازمانی را که برای دفاع از حقوق انسانی فلسطینیان فعالیت می‌کند، به تروریسم متهم ‌کند.

در این بیانیه با اشاره به میزبانی سوریه از حدود نیم میلیون فلسطینی از اواخر دهه ۴۰ قرن گذشته تاکنون، از همه کشورها برای حمایت از آنروا و محکومیت تصمیمات رژیم صهیونیستی علیه این آژانس درخواست شده است.

کنست شامگاه دوشنبه در شور نخست با درج نام آنروا در فهرست سازمان‌های «تروریستی» موافقت کرد.

در این نشست پیش نویس قانونی نیز تصویب شد که فعالیت آنروا در اراضی اشعالی و قدس را ممنوع می‌کند. پیش نویس قانون دیگری نیز تصویب شد که از هرگونه همکاری میان رژین اسرائیل و آنروا جلوگیری می‌کند.

این قوانین در شور نخست تصویب شدند و قرار است که به زودی در شور دوم و سوم برای تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون لازم‌الاجرا به رای گذاشته شوند.

نظر شما