شناسهٔ خبر: 67801808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تأکید وزارت امور خارجه لبنان بر حمایت از «آنروا»

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه لبنان در واکنش به تلاش رژیم صهیونیستی برای تروریستی خواندن آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» با انتشار بیانیه ای بر حمایت از این آژانس تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العهد»، وزارت امور خارجه لبنان تأکید کرد که هدف از تصمیم کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی برای تروریستی خواندن آنروا، هدف قرار دادن نقش اساسی این آژانس است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه آنروا تجسم سیاسی و حقوقی تعهد جامعه جهانی برای حل مساله آوارگان فلسطینی و حق بازگشت آن‌ها به سرزمینشان است، افزود که تصمیم کنست گامی جدید در راستای تلاش‌های مکرر رژیم صهیونیستی برای تضعیف فعالیت آنروا و نقش آن در حمایت از آوارگان فلسطینی و حق بازگشت آن‌هاست.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم کنست در چارچوب محروم کردن فلسطینیان از هر گونه امید به زندگی و آینده بهتر است.

وزارت امور خارجه لبنان همچنین با تأکید بر اهمیت ایفای نقش آنروا، خواستار تلاش برای تحقق بازگشت آوارگان به سرزمین خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل شد.

کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در شور نخست با درج نام آنروا در فهرست «سازمان‌های تروریستی» موافقت کرد.

در این نشست پیش نویس قانونی نیز تصویب شد که فعالیت آنروا در اراضی اشعالی و قدس را ممنوع می‌کند. پیش نویس قانون دیگری نیز تصویب شد که از هرگونه همکاری میان رژیم اسرائیل و آنروا جلوگیری می‌کند.

این قوانین در شور نخست تصویب شدند و قرار است که به زودی در شور دوم و سوم برای تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون لازم‌الاجرا به رای گذاشته شوند.

نظر شما