شناسهٔ خبر: 67801353 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید عربستان بر ضرورت انجام اقدامات «عملی» و «معتبر» برای حل مساله فلسطین

تهران- ایرنا- هیات وزیران عربستان امروز (سه شنبه) بر ضرورت انجام اقدامات عملی و معتبر برای دستیابی به راه حل عادلانه در مساله فلسطین تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربستانی، هیات وزیران عربستان امروز در نشست خود که به ریاست «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور برگزار شد، بار دیگر از رأی مشورتی صادره از دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر غیرقانونی بودن اشغال خاک فلسطین پس از جنگ ۱۹۶۷ استقبال کرد.

کابینه عربستان همچنین بر ضرورت انجام اقدامات عملی و معتبر برای دستیابی به راه حل عادلانه و فراگیر برای مساله فلسطین براساس طرح صلح عربی و قطعنامه های بین المللی تاکید کرد.

«سلمان الدوسری» وزیر اطلاع رسانی عربستان در این باره گفت: هیات وزیران، در نشست امروز تحولات منطقه ای و بین المللی و تلاش های عربستان برای پایان یافتن جنگ در غزه و همچنین حمایت از تلاش ها برای برقراری صلح در یمن را در راستای برقراری امنیت و ثبات منطقه مورد بررسی قرار داد.

الدوسری افزود: هیات وزیران از جامعه جهانی و طرف های تأثیرگذار می خواهد به مسئولیت هایشان برای توقف تنش ها در منطقه عمل کنند.

در جلسه هیات وزیران عربستان همچنین محتوای تماس های تلفنی «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور با نخست وزیران فرانسه و عراق، رئیس جمهور روسیه و راه های تقویت روابط با کشورهای مذکور در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما