شناسهٔ خبر: 67803017 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش روسیه به «اعلانیه پکن» درباره فلسطین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت که مسکو از امضای بیانیه پکن از سوی گروه‌های فلسطینی استقبال می‌کند و انتظار دارد به این توافقات احترام گذاشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین ماریا زاخاروو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری امروز گفت که مسکو از توافق‌هایی که هدف از آن غلبه بر اختلافات درون فلسطینی است و در نشست بین اعضای 14 جناح فلسطینی به میزبانی پکن در 23 ژوئیه (دوم مرداد) به دست آمد، استقبال می‌کند. وی افزود «انتظار داریم این توافقات اجرایی شود زیرا به شدت معتقدیم که تضمین وحدت بین فلسطینیان و همچنین یکپارچگی اداری و سیاسی سرزمین‌های فلسطینی در مرزهای 1967 برای ایجاد زمینه گفت‌وگوهای صلح بین فلسطین و اسرائیل ضروری است».

به نقل از فارس رسانه‌ دولتی چین سه‌شنبه گزارش داد مقام‌های این کشور بستری را برای رایزنی‌های آشتی‌جویانه در اختیار فلسطین قرار داده‌اند و این ‌گفت‌وگوها که شامل اعضای گروه‌های مختلف فلسطینی می‌شد، با امضای بیانیه‌ای مبنی بر پایان دادن به اختلافات و تقویت وحدت به اوج خود رسید.

زاخارووا در پایان صحبت‌هایش در خصوص این مذاکرات بر آمادگی روسیه برای ادامه کمک به مردم فلسطین در این تلاش‌ها از جمله در هماهنگی با چین تاکید کرد.

310310

310310

نظر شما