شناسهٔ خبر: 67800878 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المپیک پاریس به روایت اعداد

تهران- ایرنا- المپیک پاریس در حالی به صورت رسمی از جمعه آغاز می‌شود که این رویداد بزرگ را از زاویه اعداد و ارقام‌، بررسی کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، پاریس از جمعه به صورت رسمی میزبان المپیک ۲۰۲۴ است، بزرگترین رقابت ورزشی دنیا که جذابیت و هیجان آن، گرمای بی‌سابقه جهانی تابستان امسال را داغ‌تر خواهد کرد.

رقابت برخی از ورزش‌ها قبل از مراسم افتتاحیه رسمی آغاز می‌شوند، از جمله فوتبال و راگبی که از چهارشنبه رقابت‌شان استارت می‌خورد. تیراندازی با کمان و هندبال هم مسابقات‌شان از پنجشنبه و یک روز قبل از افتتاحیه آغاز می‌شود.به طور کلی، این در یک دوره ۱۹ روزه برگزار می‌شود.

رژه ۶ کیلومتری ورزشکاران در رودخانه سن

المپیک ۲۰۲۴، جمعه‌شب در رودخانه سن با یک افتتاحیه متفاوت از دوره‌های قبل به صورت رسمی بازگشایی می‎‌شود، جایی که ده‌ها قایق ورزشکاران را در مسیری به طول ۶ کیلومتر (۳.۷ مایل) در رودخانه حمل می‌کنند.

برگزاری مسابقات المپیک در ۳۵ مکان

بازی‌های المپیک در مجموع در ۳۵ مکان برگزار می‌شود. بیشتر این اماکن‌ در پاریس یا اطراف آن هستند اما تعداد معدودی مسابقه در شهرهای دیگر مانند لیون (فوتبال) و شهر مارسی (قایقرانی) برگزار می‌شود.

رشته موج‌سواری در تاهیتی پلی‌نزی فرانسه، در قلمروی فرادریایی فرانسه در فاصله نزدیک به ۱۶۰۰۰ کیلومتری از بقیه اماکن‌ انجام خواهد شد.

المپیک پاریس به روایت اعداد

رقابت ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار برای ۳۲۹ مدال طلا

در مسابقات المپیک ۲۰۲۴، ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۲ رشته ورزشی با هم رقابت می‎‌کنند. ورزشکاران برای کسب ۳۲۹ مدال طلا با هم مسابقه خواهند داد. وزن مدال طلا، ۵۲۹ گرم، وزن مدال نقره ۵۲۵ گرم و وزن مدال برنز ۴۵۵ گرم خواهد بود.

المپیک پاریس به روایت اعداد

المپیک پاریس به روایت اعداد

نظر شما