شناسهٔ خبر: 67799469 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

نقیب در آیین افتتاح دو نمایشگاه تخصصی شهر آفتاب:

صاحبان صنایع می‌توانند نقش ویژه‌ای در اجرای طرح صیانت و توانمندسازی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر داشته باشند

آیین افتتاحیه دو نمایشگاه تخصصی معدن و ریخته‌گری ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب و سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و تنی چند از مدیران ارشد شهری و صاحبان صنایع و معادن در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سید محمد نقیب به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم گفت: در بحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، صیانت و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی پس از خروج از مراکز یاورشهر یکی از اولویت‌های مهم به شمار می‌رود و شهرداری تهران با راه اندازی مراکز جامعه پذیری و صیانت از بهبود یافتگان مراکز  خود در تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. 

نقیب افزود: صاحبان صنایع و معادن می‌توانند در راستای مشارکت‌های اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی نقش ویژه‌ای را ایفا کنند و با ایجاد فرصت‌های شغلی برای آسیب دیدگان اجتماعی که بهبود یافته‌اند در اجرای طرح صیانت پس از خروج و توانمندسازی آنها، اقدامات موثری را انجام دهند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: در حال حاضر شهرداری تهران بیش از ۷۵۰۰ معتاد متجاهر را در مراکز یاورشهر خود ساماندهی می‌کند و این آسیب دیدگان اجتماعی در حال گذراندن الگوی نه گام تربیتی، آموزشی و درمانی هستند و آخرین گام این الگو یعنی صیانت پس از خروج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و صاحبان صنایع و مشاغل قطعاً می‌توانند در راستای مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی گرهگشا باشند.

نقیب در پایان گفت: ما روز چهارشنبه اولین مرکز جامع پذیری و صیانت از بهبود یافتگان مراکز یاورشهر را در منطقه ۱۲ تهران افتتاح و راه اندازی خواهیم کرد و انشالله تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد این مراکز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما