شناسهٔ خبر: 67797238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان، فرمانده یگان عملیات مشترک در آب‌های بین‌المللی شد

اسلام‌آباد - ایرنا - ارتش پاکستان اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور فرماندهی یگان عملیات مشترک موسوم به «سی‌اف‌تی ۱۵۰» (۱۵۰-CFT) در آب‌های بین‌المللی را برعهده گرفت که هدف آن ترویج امنیت دریانوردی و جلوگیری از تحرکات غیرقانونی عنوان شده است.

صاحب‌خبر -

به ‌گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، انتقال فرماندهی یگان عملیات مشترک به طرف پاکستانی در یک پایگاه آمریکایی واقع در بحرین صورت گرفت که طی آن دریادار عاصم سهیل ملک سکان هدایت این یگان بین المللی را برعهده گرفت‌.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: این کشور برای سیزدهمین بار فرماندهی یگان عملیات مشترک سی‌اف‌تی ۱۵۰ را برعهده می گیرد که هدف آن تقویت و ترویج نظام امنیت دریانوردی، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی در آب‌های آزاد و نیز جلوگیری از ترددهای غیرقانونی است.

فرمانده پاکستانی یگان عملیات مشترک طی سخنانی اظهار داشت که کشورش برای امنیت و ثبات در دریا به همکاری با کشورهای منطقه و فراتر ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است که در اواخر آذرماه سال گذشته پس از آنکه آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در منطقه، تصمیم گرفت «یگان عملیات مشترک ۱۵۳» در دریای سرخ و خلیج عدن را گسترش دهد، پاکستان هرگونه پیوستن به اس‌اف‌تی ۱۵۳ را رد کرد.

نظر شما