شناسهٔ خبر: 68365048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکنش مقامات صهیونیست به اظهارات جنجالی بن گویر درباره مسجد الاقصی

حمید محمدطاهری

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی به اظهارات جنجالی و متوهمانه وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم درباره تغییر وضعیت فعلی مسجد الاقصی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جنجالی گفت: «در مسجد الاقصی کنیسه‌ای را خواهم ساخت».

طبق گزارش شبکه الجزیره، این اظهارات بن گویر واکنش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

نتانیاهو در این باره گفت: هیچ تغییری در وضعیت حقوقی و قانونی موجود در مسجد الاقصی صورت نخواهد گرفت.

در همین راستا، «یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی در این باره گفت: کل منطقه شاهد ضعف نتانیاهو دربرابر بن گویر است.

وی افزود: نتانیاهو قادر به تسلط بر کابینه نیست و حتی زمانی که تلاش‌ها برای آسیب زدن به امنیت اسرائیل واضح است هیچ سیاست و راهبردی در قبال آن دیده نمی‌شود.

«بنی گانتس» رئیس حزب «اردوگاه رسمی» نیز در این باره اظهار کرد: نخست‌وزیر به بن گویر اجازه می‌دهد که اسرائیل را به جای صلح سیاسی به سمت پرتگاه سوق دهد.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: تضعیف وضعیت موجود در کوه معبد (نام توراتی مسجد الاقصی) خطرناک، غیرضروری و غیرمسؤولانه است. اقدامات بن گویر امنیت داخلی و جایگاه بین‌المللی اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

در همین راستا، «موشه اربیل» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: نتانیاهو باید هرچه سریع‌تر به اقدامات بن گویر درباره مسجد الاقصی پایان دهد.

وی گفت: بی‌عقلی بن گویر منجر به خون و خونریزی خواهد شد و ائتلاف‌های راهبردی ما علیه ایران را به خطر می‌اندازد.

بن گویر بارها با همراهی شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی یورش برده و به هتک حرمت این مکان مقدس پرداخته است. این اقدام او اعتراض‌های شدید داخلی و خارجی را به همراه داشته است و مقامات رژیم صهیونیستی وی را خطری برای امنیت رژیم اشغالگر می‌دانند.

انتهای پیام

نظر شما