شناسهٔ خبر: 67795936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه نسخه خطی کهن ویژه وقایع کربلا در مشهد رونمایی شد

مشهد-ایرنا- سه نسخه خطی از کتاب «اللهوف علی قتلی الطفوف سید ابن طاووس» که مربوط به وقایع کربلا و عاشورا است، روز سه شنبه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کارشناس اداره مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی در آیین رونمایی از این نسخ گفت: کتاب اللهوف سید ابن طاووس که از عالمان قرن هفتم هجری است مربوط به تاریخ کربلا و واقعه عاشورا است.

سیدرضا صداقت حسینی افزود: این نسخه از سوی داودبن عبدعلی بن شریف‌نجفی در ۱۹ سطر و ۶۷ برگ به خط نسخ است که در سال ۱۳۶۷ به مجموعه نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی ملحق شده است.

وی ادامه داد: در کتابخانه آستان قدس ۵۷ هزار کتاب خطی و ۲۲ هزار قرآن و جزوه قرآنی خطی دارد.

کارشناس اداره مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی اظهار کرد: از نسخه خطی اللهوف ۶۵ نسخه در ایران بوده که ۱۷ نسخه از این تعداد در کتابخانه آستان قدس است، قدیمی‌ترین این نسخ در کتابخانه این آستان مربوط به سال ۱۰۷۷ قمری است.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با ۵۸ کتابخانه در مشهد و شهرستان‌ها، دارا بودن چندین هزار اثر موزه‌ای، ۲ میلیون نشریه ادواری، ۱۰۶ هزار نسخه خطی، ۶۵ هزار کتاب چاپ سنگی و همچنین ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ سند تاریخی از بزرگترین و جامع‌ترین کتابخانه‌های جهان اسلام است.

برچسب‌ها:

نظر شما