شناسهٔ خبر: 67795583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محدودیت برق در انتظار مشترکان پرمصرف خانگی در فارس

شیراز-معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق فارس اعلام کرد که محدودیت هایی برای مشترکان پر مصرف خانگی در نظر گرفته شده که در قالب اجرای برنامه های مدیریت مصرف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا اسکندری سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که مشترکان خانگی استان، سهم قابل توجهی از مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند، همکاری آنان می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تأمین برق پایدار و عبور از دوران اوج مصرف برق داشته باشد.

وی به محدود شدن برق مشترکان خانگی پرمصرف اشاره کرد و افزود: مشترکان خانگی پرمصرف که میزان مصرف آنها بیش از ۲.۵ برابر الگو است حتما مدیریت مصرف را رعایت کنند، چرا که در صورت رعایت نکردن، ناگزیر به محدودکردن برق آنها می‌شویم.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده طی ۲ هفته گرم پیش‌رو حد نصاب‌های جدیدی در مصرف برق ثبت شود؛ با تداوم گرما و افزایش دمای هوا، مصرف برق نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده که بیشترین علت آن استفاده از وسایل سرماساز است.

اسکندری عنوان کرد: بی‌تردید در چنین شرایطی برای تأمین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم و از همه مشترکان در بخش‌های مختلف درخواست می‌شود تا با در پیش گرفتن راهکارهای مصرف بهینه برق به ویژه در ساعت‌های اوج بار (ساعت ١۲ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣)، همچون تنظیم کولرهای گازی روی ٢٤ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و موکول کردن استفاده از وسائل پرمصرف برقی مانند اتو و لباسشویی، ظرفشویی به ساعات خارج از اوج بار، کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

وی عبور از افزونی مصرف برق در استان را نیازمند همراهی همه مشترکان برق از جمله خانگی، تجاری و اداری در سراسر استان عنوان و ابراز امیدواری کرد که با تداوم همکاری و همراهی مردم با صنعت برق استان، برق پایدار و مطمئن در روزهای گرم تابستان تأمین شود.

نظر شما