شناسهٔ خبر: 67795348 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

رفع مسدودی و فعال‌سازی رمز پویا پیامکی +‌ کد دستوری

پیامک رمز پویا یکی از روش‌های امن‌سازی تراکنش‌های بانکی آنلاین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، پیامک رمز پویا یکی از روش‌های امن‌سازی تراکنش‌های بانکی آنلاین است. با استفاده از رمز پویا، یک کد موقت و یکتا به شماره تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود که برای تکمیل تراکنش مورد نیاز است. این روش به کاهش خطرات مرتبط با سوءاستفاده از اطلاعات بانکی کمک می‌کند.

اما برخی از کاربران مدام به مشکل مسدودی رمز پویا برمی‌خورند و برایشان سوال است که چرا رمز پویا نمی‌آید. دلیل نیامدن پیامک رمز پویا می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد، از جمله مشکلات فنی در سیستم بانک، اختلالات شبکه مخابراتی، عدم تطابق شماره تلفن ثبت‌شده با شماره فعلی کاربر، یا تنظیمات نادرست در گوشی همراه که مانع دریافت پیامک می‌شود.

در این قسمت از مقاله قرار است به کدهای دستوری برای رفع مسدودی رمز پویا پیامکی بپردازیم و در نهایت دلایل نیامدن پیامک‌های بانکی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 برای این کار ابتدا باید کد دستوری #۲*۶۰*۷۳۷* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. حالا با توجه به گزینه‌های موجود رمز دلخواه را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید به خودپرداز مراجعه کنید و رمز پیامکی پویا را فعالسازی کنید.

 برای فعالسازی پیامک رمز دوم بانک سپه باید طبق الگوی زیر، یک کد دستوری به شماره 6715014 ارسال کنید: شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی*کد ملی*۱

هر زمان هم که دوباره بخواهید رمز دوم دریافت کنید، می‌توانید از کد دستوری با الگوی زیر استفاده کنید. در واقع این الگو، برای این به کار می‌رود که برای هر تراکنش بخواهید یک رمز دوم بگیرید و نه اینکه مثل کد دستوری بالا، رمز دوم خود را فعالسازی کنید.

چهار رقم آخر کارت بانکی*کدملی*۲

 با شماره‌گیری کد دستوری #٧١٩* می‌توانید به سامانه همبانک متصل شوید و با طی کردن مراحل، رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات خود را فعال کنید.

رفع مسدودی و فعال‌سازی رمز پویا پیامکی +‌ کد دستوری

رفع مسدودی و فعالسازی رمز پویا بانک تجارت به مراتب ساده‌تر از بقیه بانک‌هاست. برای این کار فقط کافی است کد دستوری *۷۸۸*۸۸# را شماره‌گیری کنید. حالا گام به گام اطلاعات خود را وارد کنید تا پیامک برای شما فعال شود.

 در این بانک، چند راه برای فعالسازی پیامک رمز دوم وجود دارد. یکی از این راه‌ها شماره‌گیری کد دستوری #۷۱۳* است.

 برای دریافت پیامک رمز پویا در بانک پاسارگاد، باید کد دستوری #۶*۷۲۰* را شماره گیری کنید.

در برخی از بانک‌ها هم برای فعالسازی رمز پویا خود، باید یک پیامک به سرشماره خاص آن بانک بفرستید. ما در این قسمت از مطلب بانک‌هایی که این سیستم را دارند را بررسی می‌کنیم.

مشتریان این بانک می‌توانند چهار رقم آخر کارت بانکی خود را به شماره 20004747 پیامک کنند. پس از این پیامک، یک اس ام اس حاوی رمز دوم یکبار مصرف با اعتبار 120 ثانیه برای شما ارسال می‌شود.

اگر می‌خواهید از رمز دوم پیامکی بانک مسکن استفاده کنید، باید 4 رقم آخر شماره کارت خود را به سرشماره پیامکی 10002516 پیامک کنید. سپس همین سرشماره یک رمز دوم برای شما ارسال خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید پیامک رمز پویا خود را فعالسازی کنید، باید عدد 10 را از طریق شماره موبایلی که به حساب بانکی‌تان متصل است، به شماره 300006905 پیامک کنید. سپس کد ملی خود را هم به همین شماره اس ام اس کنید. حالا یک پیامک تایید برای شما می‌آید مبنی بر اینکه سرویس رمز پویا پیامکی برای شما فعال شده است.

رفع مسدودی و فعال‌سازی رمز پویا پیامکی +‌ کد دستوری

در بانک‌هایی که بالاتر گفتیم، و سایر بانک‌ها می‌توانید با مراجعه به شعبه و یا خودپرداز، رمز دوم پیامکی خود را فعالسازی کنید. اگر حساب شما در یکی از بانک‌های بالا نیست، برای رفع مسدودی و فعالسازی رمز پویا پیامکی خود باید به شعبه مراجعه کنید، با خودپرداز این بانک‌ها رمز دوم خود را فعالسازی کنید و یا با مرکز پشتیبانی این موسسات مالی تماس بگیرید و از آنان بخواهید مشکلات مربوط به دریافت پیامک رمز پویا را برای شما حل کنند.

بالاتر به کدهای دستوری بانک‌ها و نحوه فعالسازی دوباره این پیامک‌ها پرداختیم. در این قسمت از مطلب بیشتر روی دلایل عدم دریافت پیامک‌ها تمرکز خواهیم کرد تا ببینیم دلیل عدم دریافت پیامک بانکی چیست؟

هر بانکی سیاست‌های خاص خود را در رابطه با کارمزد پیامک‌های بانکی دارد. اگر پیامک رمز دوم دریافت نمی‌کنید، احتمال این وجود دارد که اعتبار شما نزد آن بانک تمام شده باشد.

هر زمان که حساب باز می‌کنید، باید شماره موبایل خود را برای دریافت خدمات پیامکی و همچنین موبایل بانک به شعبه بدهید. اگر شماره موبایل خود را عوض کرده‌اید، باید حتما این مورد را نیز به بانک اطلاع دهید تا بنک بتواند برای شما پیامک رمز دوم ارسال کند.

سیستم‌های بانکی ممکن است به مشکل بربخورند و نتوانند در ساعات خاصی، و یا حتی در روز خاصی برای شما پیامک ارسال کنند. در این صورت می‌توانید با بانک تماس بگیرید و یا از موبایل بانک خود به دنبال حل مشکل باشید.

پیامک‌های بانکی، متصل به سیستم‌هایی به نام سامانه‌های پیامکی هستند. این سامانه‌ها وظیفه ارسال انواع پیامک از تبلیغاتی گرفته تا پیامک‌های بانکی را دارند. از طرف دیگر این پنل‌های پیامکی با اینترنت کار می‌کنند و اگر زمانی اینترنت دچار اختلال باشد و یا سیستم شلوغ شود، ممکن است فرایند ارسال پیامک رمز پویا بانکی به مشکل بربخورد.

در برخی از روزهای سال و ماه، مانند آخر سال و یا عید نوروز و یا اول ماه که کارمندان حقوق خود را دریافت می‌کنند، سیستم‌های بانکی شلوغ می‌شوند و در این میان ممکن است پیامک رمز پویا برای شما ارسال نشود.

از دیگر دلایلی که ممکن است نتوانید پیامک رمز پویا بانک را دریافت کنید، مشکلات مربوط به گوشی شماست. مثلا ممکن است سیستم عامل گوشی شما دچار باگ یا اختلال شده باشد، آنتن منطقه قطع باشد و دلالی دیگر. در این مواقع می‌توانید گوشی خود را یک بار روشن و خاموش کنید و دوباره برای دریافت رمز پویا درخواست دهید.

در این مطلب درباره کدهای دستوری بانک‌های مختلف برای دریافت رمز پویا پیامکی صحبت کردیم.همچنین گفتیم که در برخی از بانک‌ها با استفاده از سیستم پیامکی، می‌توانید برای فعالسازی و یا رفع مسدودی رمز دوم کارت بانکی خود اقدام کنید. در نهایت دلایل عدم دریافت پیامک بانک را هم با هم بررسی کردیم.

امیدواریم بتوانید مشکل رمز پویا پیامکی خود را حل کنید و تراکنش‌های بانکی خود را آسان و ایمن انجام دهید.

نظر شما