شناسهٔ خبر: 67794702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد؛

کتابخانه ۱۵ مدرسه کم برخوردار شهرستان اشنویه تجهیز شد

آذربایجان‌غربی - رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از تجهیز ۱۵ مدرسه کم برخوردار و محروم و افتتاح خانه بازی اشنویه از محل جایگزین‌های حبس خبرداد.

صاحب‌خبر -

ناصر عتباتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: هر چقدر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه به معنای واقعی تقویت کنیم و مردم را به این سمت و سو سوق دهیم و علاقه‌مند کنیم بیشتر آسیب‌های اجتماعی اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی در صدور رای‌های فرهنگی بیشترین سهم را در کشور دارد و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، قضات در اعمال مجازات جایگزین به خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جزو جایگزین‌ها است‌.

عتباتی گفت: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

وی افزود: با مجازات‌های جایگزین حبس صادره در اشنویه در راستای خدمات عام المنفعه، ۱۵ مدرسه روستایی و شهری کم برخوردار و محروم این شهرستان مجهز به ۱۵ قفسه کتاب شد.

عتباتی ادامه داد: در این کتابخانه‌ها به تعداد ۱۵۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان با ارزش یک میلیارد ریال وجود دارد.

وی ادامه داد: از دیگر احکام جایگزین حبس قابل تقدیر قضات اشنویه احداث دومین خانه بازی و سرگرمی استان از محل این احکام جایگزین حبس در اشنویه است.

نظر شما