شناسهٔ خبر: 67793746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صعود ۲ ورزشکار نابینا و کم بینای خراسان شمالی به قله فلسکه

سید پوریا مسلمی

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار، دو ورزشکار نابینا و کم بینای خراسان شمالی به قله فلسکه صعود کردند.

صاحب‌خبر -

مهدی صفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای نخستین بار سارا داوری و مهری مکرمی دو بانوی ارزنده ورزشکار هیأت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان خراسان شمالی با همکاری یک باشگاه کوهنوردی به قله فلسکه استان خراسان رضوی صعود کردند.

وی بر ضرورت توسعه این ورزش در استان و حمایت‌های بیشتر بخش‌های مختلف تاکید و بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ باشگاه و هیأت کوهنوردی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد، تقریبا ۱۵ باشگاه و هیأت کوهنوردی فعال بوده و هر هفته برنامه دارند. سایر آن‌ها نیز باید مجوز خود را تمدید کنند تا بتوانیم آن‌ها را پوشش دهیم.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی همچنین از برگزاری نخستین دوره ملی مربیگری درجه سه کوه‌پیمایی در خراسان شمالی خبر داد و افزود: طبق فراخوان و اطلاع‌رسانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی برنامه آزمون ورودی مربیگری درجه سه کوه‌پیمایی، طی هفت دوره در کشور برگزار می‌شود.

صفری در ادامه با اشاره به برگزاری دوره پنجم آزمون ورودی مربیگری درجه سه کوه‌پیمایی در خراسان شمالی افزود: برای اولین بار میزبان شرکت کنندگان این آزمون از سراسر کشور خواهیم بود.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی بیان کرد: آزمون به صورت تئوری و عملی برگزار خواهد شد که عملی شامل کارگاه زدن، صعود، فرود، گره‌ها، GPS و ناوبری می‌شود.

صفری تصریح کرد: شرکت کنندگان بعد از گذراندن این دوره در صورت تأیید به دوره ورودی مربیگری فدراسیون دعوت می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما