شناسهٔ خبر: 67793174 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعلام فهرست پرستاره جشنواره تورنتو

حسین شایسته

چهل و نهمین جشنواره فیلم تورنتو امسال میزبان مجموعه‌ای از اولین نمایش‌های جهانی برای بسیاری از فیلم ها است که امیدوار به درخشش در جوایز اسکار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فیلم‌های جدید و مهمی از کارگردانانی چون مایک لی و آنجلینا جولی و بازیگرانی مانند جنیفر لوپز، هیو گرانت و پاملا اندرسون در جشنواره فیلم تورنتو امسال حضور دارند.

این جشنواره سالانه تعداد زیادی از اولین نمایش های جهانی را به عنوان یک سکوی مهم برای فصل جوایز سینمایی و اسکار به نمایش می‌گذارد.

مایک لی قرار است با اولین فیلمش پس از «پاترلو» در سال ۲۰۱۸ با عنوان «حقایق سخت» بازگردد. این فیلم با بازی ماریان ژان باپتیست ستاره فیلم «اسرار و دروغ‌ها» همراه است و گفته می‌شود که مطالعه‌ای تراژیکیک درباره نقاط قوت و ضعف انسان است.

آنجلینا جولی بازیگر برنده اسکار نیز فیلم جدید خود را در مقام کارگردان با نام «بدون خون» با بازی سلما هایک و دمیان بیچیر به نمایش خواهد گذاشت. این درام جنگی بر اساس رمان کوتاه نویسنده ایتالیایی الساندرو باریکو ساخته شده است و بر بی‌رحمی جنگ تمرکز دارد. جولی در سال ۲۰۲۲ درباره این فیلم به ورایتی گفت: «این فیلم سوالات مختلفی را مطرح می کند. در این فیلم هیچ خوب و بد واضحی وجود ندارد، حتی اگر به وضوح رفتار بد وحشتناک، وحشتناک و جنایتکارانه نشان داده شود. من این رمان را در دوران بسیار تاریکی از زندگی‌ام و پس از جدایی از برد پیت خواندم که منبع اقتباس فیلم جدیدم شد».

جنیفر لوپز نیز با درام ورزشی «توقف ناپذیر»به  تهیه کنندگی همسرش بن افلک و همکار برنده اسکار مت دیمون به تورنتو خواهد رفت. در این فیلم جارل جروم بازیگر برنده جایزه امی، در نقش آنتونی روبلز، کشتی گیر متولد شده تنها با یک پا، بازی می‌کند.

به گزارش گاردین، جشنواره تورنتو همچنین شاهد نخستین نمایش جهانی «هرتیک» یک فیلم ترسناک جدید با بازی هیو گرانت در نقش مردی است که ایمان دو مبلغ را از طریق یک سری بازی های عجیب و غریب آزمایش می کند. فیلم بر اساس فیلمنامه‌ای از نویسندگان فیلم «یک مکان آرام» است.

پاملا اندرسون با اولین نقش اصلی خود در بیش از یک دهه گذشته در فیلم «آخرین دختر نمایش» به جشنواره تورنتو خواهد آمد. این فیلم همچنین با بازی جیمی لی کرتیس و دیو باتیستا نیز همراه است.

دیوید مک‌کنزی، کارگردان اسکاتلندی فیلم «اگر سنگ از آسمان ببارد» فیلم هیجان‌انگیز جدید خود با عنوان «ریلِی» را با بازی ریز احمد و لیلی جیمز به جشنواره خواهد آورد. داستین هافمن، جنیفر کولیج و برایان کاکس نیز نقش اصلی فیلم «ریف راف» را بر عهده خواهند داشت که یک کمدی جنایی درباره یک جنایتکار است که دوباره به خانواده‌اش می پیوندد. بری کیوگان بازیگر نامزد اسکار نیز در فیلم هیجان انگیز و ایرلندی «آنها را پائین بیاور» درباره دو خانواده متخاصم و تشدید خشونت در نقش مقابل کریستوفر ابوت بازی می‌کند.

از جمله دیگر فیلم‌هایی که نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره تورتنو تجربه خواهند کرد می‌توان به «آتش دورن» نوشته بری جنکینز کارگردان برنده جایزه اسکار که داستان واقعی یک بوکسور است، فیلم «بازگشت» با بازی رالف فینس و ژولیت بینوش به کارگردانی اوبرتو پازولینی، «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار، «اوه کانادا!» ساخته پل شریدر، «کفن» به کارگردانی دیوید کروننبرگ، «من هنوز اینجا هستم» ساخته والتر سالس، «آنورا» از شان بیکر، «گرفتار جذر و مد» ساخته جیا ژانگ-که، «کنفرانس» ساخته ادوارد برگر و «روبات وحشی» به کارگردانی کریس ساندرز اشاره کرد.

طبق اعلام پیشین، فیلم «سگ شب» با بازی امی آدامز در نقش زنی که فکر می کند در حال تبدیل شدن به یک سگ است، «ما در زمان زندگی می کنیم» درام عاشقانه با بازی فلورانس پیو و اندرو گارفیلد، کمدی درام «نات کرکرز» با بازی بن استیلر و فیلم «عَدن» ساخته جدید ران هاوارد با بازی سیدنی سوینی و جود لا نیز در جشنواره تورنتوی امسال رونمایی می‌شوند.

چهل و نهمین جشنواره فیلم تورنتو از تاریخ ۵ تا ۱۵ سپتامبر (۱۵ تا ۲۵ شهریور) در کانادا برگزار می شود.

انتهای پیام

نظر شما