شناسهٔ خبر: 67792494 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

رشد کاربران تلگرام با کمک رونق اپ‌های کریپتویی

تلگرام در آستانه فتح یک میلیارد کاربر

صاحب‌خبر -
گروه فناوری: تلگرام در دهه سوم فروردین‌ماه اعلام کرده بود که تعداد کاربران فعال ماهانه‌اش به ۹۰۰ میلیون رسیده است. حالا «پاول دورف»، مدیرعامل این شرکت می‌گوید این آمار به ۹۵۰ میلیون کاربر رسیده و در آستانه مرز ۱ میلیارد قرار گرفته است.
 
به گزارش دیجیاتو، مدیرعامل تلگرام در پستی در کانال شخصی خود در این اپلیکیشن نوشت: «تلگرام به ۹۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید، درحالی‌که در بهار ۹۰۰ میلیون کاربر داشت. در مسیر رسیدن به یک میلیارد [کاربر]قرار داریم.»
 
رشد کاربران تلگرام با کمک رونق اپ‌های کریپتویی
این دستاورد بدون شک تا حدی متأثر از رونق بازی‌های رمزارزی در این پلتفرم بوده است. بازی‌هایی همچون نات‌کوین و همستر کامبت در ماه‌های اخیر توانستند کاربران زیادی را به سمت تلگرام جذب کنند. این اپلیکیشن از طریق سیستم مینی اپ‌ها و بلاکچین TON بستر جذابی برای فعالیت اپ‌های کریپتویی شده است و به‌زودی باید منتظر فروشگاه مینی اپ‌های تلگرام باشیم.
 
آغازگر این مسیر اپلیکیشن نات‌کوین بود که با تپ‌کردن در یک بازی به کاربران اجازه می‌داد تا سکه جمع‌آوری کنند. به بازیکنان وعده داده شده بود که می‌توانند سکه‌های داخل بازی را به توکن‌های رمزارزی تبدیل کنند. این توکن‌ها نیز قابل فروش و تبدیل به ارز‌های رایج بود. در نهایت نیز چنین اتفاقی افتاد و کاربران موفق شدند توکن‌های NOT را به TON تبدیل کنند.

در ادامه، بازی همستر کامبت با قدم‌گذاشتن در مسیری مشابه به موفقیت‌های زیادی دست یافت و به‌سرعت تعداد کاربران خود را افزایش داد. این بازی هم وعده داده است که توکن خود را در بلاکچین TON راه‌اندازی می‌کند. درحال‌حاضر بازی‌های زیادی با همین ایده مشغول فعالیت در پلتفرم تلگرام هستند و کاربران زیادی را مشغول خود کرده‌اند.

مدیرعامل تلگرام پیش‌تر در فروردین‌ماه در مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرده بود که این اپلیکیشن احتمالاً تا یک سال دیگر مرز ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه را پشت‌سر می‌گذارد. حالا باید دید که با توجه به طی نیمی از این مسیر در این مدت‌زمان کوتاه، این پلتفرم سرانجام چه زمانی از این آستانه مهم عبور خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما