شناسهٔ خبر: 67791370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم:

سهام شهرداری قم در بانک شهر ۷ درصد است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به سهام هفت درصدی شهرداری قم در بانک شهر، بر اهمیت ارتقای سرمایه در این بانک تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهرداد توکلی‌مقدم صبح امروز _سه‌شنبه دوم مرداد _ در جلسه شورای شهر قم اظهار کرد: شهرداری قم سال ۱۳۸۸ حدود ۲۳۰ میلیارد تومان در بانک شهر سرمایه‌گذاری کرد که ارزش این سهام ارتقای بسیاری داشته است.

وی افزود: ما می‌توانیم به بانک شهر به عنوان سهام‌دار خط‌مشی بدهیم، در این بانک نزدیک به هفت درصد سهام داریم و امروز ارزش سهام هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه در بانک شهر دارای منافعی برای مدیریت شهری است که از جمله می‌توان به استفاده از تسهیلات اشاره کرد.

توکلی‌مقدم تصریح کرد: طبق ماده ۱۴۱ قانون تجارت اگر شرکتی زیاده ده بود اجازه توزیع سود را ندارد که بانک شهر در سال ۱۴۰۱ با هر سهمی ۹۳ تومان سود دفاتر خود را بسته و ۱,۴۰۰ میلیارد تومان سود کلی بانک شهر بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز ۶,۷۰۰ میلیارد تومان سود داشته و هر سهم ۵۲۰ تومان سود داشته است.

وی ادامه داد: ما به عنوان شهرداری یک میلیارد و ۹۰ میلیون سهم در بانک شهر داریم که شامل این سودها می‌شود؛ این سود مستتر است تا اقدامات لازم انجام شود و سود خودش را نشان دهد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه بانک شهر سیزدهمین بانک فعال کشور است که در سال جاری رتبه دوم بانک‌های خصوصی کشور را دارد، افزود: بانک شهر مجوز افزایش ۳۷ برابری دارد.

توکلی‌مقدم با اشاره به اینکه شهرداری تهران مجوز کسب سهم ۳۳ درصدی را بانک مرکزی گرفته است، تاکید کرد: همه کلان‌شهرها مجوز افزایش سرمایه را گرفته‌اند به این صورت که با سهمیه درصدی که در بانک شهر دارند، برنامه مدیریتی آن‌ها از بین نرود.

نظر شما