شناسهٔ خبر: 67793893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی:

حفاظت از محیط زیست یک ضرورت است

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر آشنایی نخبگان جامعه با اطلس جامع محیط زیست و منابع طبیعی استان گفت: براساس آموزه‌های دین اسلام حفاظت از محیطی که انسان در آن حیات دارد یک ضرورت است و همه باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل در دیدار مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست استان با وی، با اشاره به اسامی سوره‌های قرآن که به نام موجودات زنده در خلقت و حیوانات است و روایات متعددی که از ائمه معصومین(ع) در این زمینه گفته شده، افزود: آگاهی‌بخشی به جامعه و افزایش دانش عمومی در برابر محیط زیست، بخشی از وظایف نهادهای اطلاع‌رسانی و فرهنگی است و باید محتواهای آموزشی در این زمینه تولید شود.

وی اکتشافات و استخراج معادن را مورد اشاره قرار داد و گفت: استفاده از مواهب خدادادی ضرورتی انکارناپذیر است اما در این میان اهتمام به حفظ محیط زیست هم بسیار حائز اهمیت و معدن کاران و حافظان منابع طبیعی باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه هم در ارتقای آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست بسیار موثر است، گفت: فعالان محیط زیست و مدیران ارشد استان در این حوزه دغدغه‌های خود را با مردم در میان بگذارند و آن‌ها را برای همراهی بیشتر بسیج کنند.

در این دیدار مدیران محیط زیست استان با تشریح عملکرد این سازمان و ارائه گزارش از بخش‌های مختلف نکته نظراتی برای اثرگذاری و حفاظت از محیط زیست در استان داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این دیدار اظهار کرد: محیط زیست استان با چالش‌ جدی کمبود نیروی انسانی و فرسودگی ناوگان خودرویی یگان حفاظت محیط زیست روبرو شده است و با توجه به پهنه گسترده مناطق حفاظت شده در استان حدود ۱۱۰۰ هکتار با ۲۵۰ نفر پرسنل و ۴۰ پاسگاه محیط‌بانی جوابگوی افزایش ضریب حفاظتی، پایش شبانه‌روزی هفت هزار واحد صنعتی استان و همچنین گسترش مباحث فرهنگی محیط زیستی به صورت حضوری و یا رسانه محور نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی، شهنام اشتری ادامه داد: این در حالی است که با همین امکانات اندک همکاران ما شبانه‌روز جهت حفاظت از تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری استان در مناطقی همچون ذخیره‌گاه بین‌المللی ارسباران، حفظ اثر طبیعی ملی فسیلی مراغه، پایش مستمر واحدهای صنعتی با ۷۰ روز هوای پاک همچنان برای ایجاد وضعیت مناسبی از محیط زیست استان نهایت تلاش خود را بکار گرفته‌اند.

انتهای پیام

نظر شما