شناسهٔ خبر: 67791366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

راه امام حسین (ع)‌ همچنان‌ ادامه دارد /جنایات غزه نمونه بارز تلاقی حق و باطل

فاطمه سعدیان

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آنچه در غزه رخ می‌دهد اکنون نمونه‌ای بارز از تلاقی حق و باطل است و اگر در چنین مواقعی از حق دفاع نکنیم، معلوم می‌شود که مطابق فلسفه ماندگاری کربلا عمل نکرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی زارع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط پیش آمده و فضای سیاسی دوران شهادت امام حسین (ع) از سال‌ها قبل توسط دستگاه حاکمیتی بنی‌امیه ایجاد شده بود. آن ها با زمینه‌سازی برای شهادت امام حسین (ع) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و ایجاد انحراف در موضوع خلافت با جعل احادیث، ایجاد شبهات، شخصیت‌سازی علیه امیرالمومنین (ع) و تشکیل شورای شش نفره در تلاش بودند تا امام علی (ع) را با شخصیت‌هایی مانند طلحه و زبیر هم‌تراز کنند. همه این اتفاقات بستری بود تا در کربلا، بتوانند از نظر فرهنگی بر مردم جامعه آن زمان غلبه کنند.

وی ادامه داد: در کربلا با دو نوع جنگ روبرو بودیم. جنگ با شمشیر بود که جنگ سخت است و نوع دیگری از جنگ نرم نیز وجود داشت. با وجود اینکه سپاه عمربن سعد، می‌دانست در کاروان امام حسین (ع) کودک و زن وجود دارد اما هیچ عذاب وجدانی نداشتند چون پیش از آن جنگ شناختی و نرم علیه امام حسین (ع) صورت گرفته بود.

مدرس حوزه علمیه اهواز گفت: بنی‌امیه اینگونه بر ذهن مردم کار کرد و اعلام کرد علی (ع) و فرزندان او بودند که آب را بر عثمان بستند و بنی‌امیه به تلافی آن اتفاق، آب را بر امام حسین (ع) بست.

حجت‌الاسلام و المسلمین زارع عنوان کرد: به رغم تمام هزینه‌ها و جنگ نرمی که صورت گرفته بود اما حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع)، با حداقل امکانات و وجود شرایط بسیار دشوار، با تبیین، بر تمام نیرنگ‌های ۵۰ ساله دستگاه حاکمیت بنی‌امیه غلبه کردند و پیام امام حسین (ع) در کاخ یزید شنیده شد و مردم آگاه شدند. پس از آن نیز حکومت یزید دوام زیادی نداشت و آب خوشی از گلوی او پایین نیامد. همه این اتفاقات بشارتی برای اصحاب و پیروان امام حسین (ع) بود که ظلم باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: به تعبیر شهید آوینی خورشید روز عاشورا طلوع کرده اما غروب نکرده است به این معنا که راه امام حسین (ع) همچنان ادامه دارد و باید در هر دوره مصداق‌یابی کرد و هنوز هم می‌توان ندای امام حسین (ع) را در هر جای جهان شنید و اگر به این ندا لبیک بگوییم جز سعادتمندان دو عالم خواهیم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین زارع گفت: در دوره حاضر، آشکارترین ظلمی که در جهان دیده می‌شود ظلم به مردم فلسطین است و نمونه مشابه و شباهت‌های ظاهری فراوانی نیز با کربلا دارد. آنچه در غزه رخ می‌دهد اکنون نمونه‌ای بارز از تلاقی حق و باطل است و اگر در چنین مواقعی از حق دفاع نکنیم، معلوم می‌شود که مطابق فلسفه ماندگاری کربلا عمل نکرده‌ایم.

انتهای پیام

نظر شما